• CarolineLP

Vad behöver man köpa till en baby?

Hej
    Jag ska bli faster för första gången vilket är väldigt roligt eftersom jag inte själv har barn. Nu behöver jag er experthjälp. Vad behöver man till det första barnet? Dom har ingenting och jag vet inte vad man behöver. Så snälla spalta upp vad man behöver till barnet, stort som smått.
    Tack så hemskt mycket för hjälpen på förhand.

• Svar på tråden Vad behöver man köpa till en baby?
  • luckyme83

oj massor med saker =)
    jag fick iaf en Babyvakt av min bror när jag och min sambo skulle ha barn..
    mycket uppskattat!

babyskydd
    babysitter
    badbalja
    skötbord + skötbädd
    spjälsäng + sängkläder
    handukar stora som små
    lite kläder
    filtar
    ja och massor mer ....

• Toddes mamma

Jag hade hellre uppskattat om barnets faster hade frågat!
    Inte alltid det uppskattas att någon bara kommer med alla grejorna, de kanske vill vara med o välja,,,,

• Trollet Ludenben

Jag uppskattar presentkort på tex babyproffsen. Då kan man köpa vad man vill ha ocxh behöver.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • CarolineLP

Jag kan förstå Toddes mammas synpunkt men jag antar att blivande föräldrar blir glada om någon köper lite saker som behövs. Som jag har förstått det behöver man väldigt mycket saker när det första barnet kommer så dom behöver nog en hel del saker som dom får välja och köpa själva. Jag tänkte bara hjälpa till lite och jag har redan frågat om det går bra att någon annan (jag) köper lite saker. Deras svar var att dom är väldigt glada för all hjälp dom kan få. Problemet är bara att jag inte riktigt vet vad man behöver.

• Toddes mamma

Om de har sagt att det är ok, är det ju bara att köpa på!
    Spar dock alla kvitton ifall om att strl, färg etc inte passar, o poängtera detta tydligt till dem att de får byta!

Jag hade uppskattat, kläder, typ bodys. mjuka byxor, filtar, lite leksaker, ett babygym, babysitter, finns hur mycket som helst egentligen.
    Gå in på Babyproffsen, eller liknande där finns massor. Lycka till !

Svar på tråden Vad behöver man köpa till en baby?