• Lillaliten

Korsdonation IGEN??

Hej alla kloka!!
    Jag har en fundering som jag hoppas någon har svar på!
    Min syster har vart korsdonator till mig en gång, men då fick jag bara ett egg som klarade sig och jag testade minus.
    Skulle jag få nya försök igen om hon donerade igen? Får hon göra det?
    Kram så länge!

• Svar på tråden Korsdonation IGEN??
  • Vardagslycka

Hej!
    När jag frågade så sa läkarna att det var ok att göra om igen om man ordnade ny korsdonator igen och en donator får ge ägg flera gånger. Däremot finns en restriktion till hur många graviditeter som en donator får ge upphov till.

Hoppas det går bättre andra gången!

• Vädur82

Vädur82 (Visa endast)
    Lör 14 nov 12:19
    Klick: 113

Till er som haft en anhörig som korsdonator!!
    Tänkte höra hur lång tid det tog innan ni kom igång när väl er korsdonator börjat med behandlingen??

och hur lång tid tar det innan de kommer igång när de väl tagit blodproverna efter ett halv år??

Mvh Vädur82

Hej Vardagslycka tänkte att du kanske kunde svara på mina fråger?

Lycka till! Vädur82

• Vardagslycka

Hej Vädur82!
    Vår korsdonator har haft ca 2 veckors nedreglering med nässpray och kommer nu ha ca 2 veckors äggstimulering (via sprutor) tills den dagen det är dags för en ägglossnings spruta och äggplock. Ca 2 dagar senare blir det insättning. (Vet tyvärr inte om detta är standard men så är det för oss).

För oss blir det ca 2 månader efter andra blodprovet som vi kommer att genomföra den första behandlingen. Har tänkt på det lite i efterhand och undrat om man inte kunnat starta nedreglering och synkning av våra båda cykler i förväg så man kunde gjort den första behandlingen bara några veckor efter det andra blodprovet. Men det är lätt att vara efterklok

Jag har varit för snäll och låtit processen tagit sin tid. Tror och tycker nog att man kan ställa fler frågor och ifrågasätta när man tycker annat.

Hoppas allt går bra för er!
    Vardagslycka

• Lillaliten

Ja visst skulle man ställa mer frågor, men samtidigt blir man så mållös när man väl är där tycker jag!! på både gott å ont, tur att det finns mkt råd å stöttning här!! =)

Svar på tråden Korsdonation IGEN??