• mrseightball

Någon som lyckats bli gravid med fryst embryo?

Jag och min man har tre ägg i frysen som vi ska använda snart. Jag vill bara veta om någon lyckats bli gravid med frysta embryon? Alla jag hört talas om har inte blivit gravida med sina frysta ägg. Det verkar klart svårare i a f.

• Svar på tråden Någon som lyckats bli gravid med fryst embryo?
  • Makima46

Har idag fått veta att jag väntar tvillingar efter att ha satt in 2 frysta embryo 6 okt. Och är idag i v. 8+5 och nu såg man båda fostren o dess tickande hjärta. 

Så visst finns chansen. Detta var vårt andra försök med frysta embryo.

Lycka till!  

Gravid med tvillingar
  • mrseightball
    Makima46 skrev 2009-11-20 18:25:09 följande:
    Har idag fått veta att jag väntar tvillingar efter att ha satt in 2 frysta embryo 6 okt. Och är idag i v. 8+5 och nu såg man båda fostren o dess tickande hjärta. Så visst finns chansen. Detta var vårt andra försök med frysta embryo.Lycka till!  
    Åh! Grattis! Vad skönt att höra att det finns chans, tack för ditt svar! Lycka till!!
  • spino

jag plussade 1/11 efter att fatt 2 frysta tillbaka, ska pa ultraljud nasta vecka och se om det ar 1 eller 2 vi har gjort 2 farskforsok innan detta som misslyckades.

lycka till!

• mrseightball
    spino skrev 2009-11-20 21:43:22 följande:
    jag plussade 1/11 efter att fatt 2 frysta tillbaka, ska pa ultraljud nasta vecka och se om det ar 1 eller 2 vi har gjort 2 farskforsok innan detta som misslyckades. lycka till!
    Spännande! Håller tummarna!
  • skugga1

Vi har nu en dotter på 6 månader efter ett frysförsök som gick väldigt bra.
    LYCKA TILL

• Nanna2

Jag är i vecka 31 med ett fryst embryo, så visst går det.
    Lycka till.

• Squirl

Hej,
    jag orkar inte googla nu men jag minns en undersökning som kom för nåt år sedan, och om jag kommer ihåg rätt så visade den att de embryon som varit frysta gav fler fullgångna graviditeter med friska barn jämfört med färskförsök.
    Ungefär så.
    Vilket då stöder det du säger att det är "svårare" att lyckas bli gravid med fryst embryo jämfört med färskförsökmen att de då oftare skulle utmynna i missfall.
    Nedfrysningen (och upptiningen) skulle alltså enligt denna undersökning sålla ut de embryon som inte är av toppklass.
    Min busunge är från frysförsök och jag fick faktiskt missfall på färskförsöket.
    PS. Grattis Makima, va kul! Och grattis till er andra också naturligtvis!

• mrseightball

Tack för era svar! Jag hade som sagt inte hört någon som lyckats med frysförsöken (eller att äggen inte klarat frysning/upptining), blir glad över att veta att det kanske finns chans för oss.

• Seanna

Hej hej Vi har en dotter på 11 månader som blev till från ett fryst embryo, dom satte in två och det blev en som fäste

• Caribe
    Squirl skrev 2009-11-21 22:03:36 följande:
    Hej,jag orkar inte googla nu men jag minns en undersökning som kom för nåt år sedan, och om jag kommer ihåg rätt så visade den att de embryon som varit frysta gav fler fullgångna graviditeter med friska barn jämfört med färskförsök. Ungefär så.Vilket då stöder det du säger att det är "svårare" att lyckas bli gravid med fryst embryo jämfört med färskförsökmen att de då oftare skulle utmynna i missfall. Nedfrysningen (och upptiningen) skulle alltså enligt denna undersökning sålla ut de embryon som inte är av toppklass.Min busunge är från frysförsök och jag fick faktiskt missfall på färskförsöket.PS. Grattis Makima, va kul! Och grattis till er andra också naturligtvis!

Det låter ju jättebra då hoppas jag på det! Vi skall göra FET den 8 december

Vi fick ju missfall på färskförsöket och det var en hemsk upplevelse så det låter ju oxå bra att chanserna för det minskar när man gör FET!

Längtar {#lang_emotions_sunny}  Lycka till MrsEightball

Väntar otåligt på att få göra FET den 8 december
Svar på tråden Någon som lyckats bli gravid med fryst embryo?