• FeuerKind

Filmtråden för oss som älskar "sjuka" filmer!

Vet inte om vår filmsmak egentligen är så sjuk, men lite anorlunda, och ofta hatad av omgivningen. Här kan vi tipsa varandra om bra filmer och resigenter!!

Här kommer några tips så får ni ett hum om vilket typ av film jag syftar på. (Alla dessa är så förbaskat bra)

Blue Velvet
    A Clock Work Orange
    Path of Glory
    Frailety
    Repulsion
    Eyes Wide Shut
    Battle Royal
    Kill Bill
    Pulp Fiction

Hoppas jag stavar rätt så ni förstår, och att det finns nån mer om älskar de lite mer makabra filmerna :)

• Svar på tråden Filmtråden för oss som älskar "sjuka" filmer!
  • FeuerKind

Memento, är det den där handlingen börjar i slutet och hoppar bakåt hela tiden? Isf har jag sett den :) Helt ok! Seven har jag sett men inte cube, vad handlar den om?

• FeuerKind

Ett litet tips till alla!

www.imdb.com

Där kan man kolla på trailers till de flesta filmer, samt få mer info om dem, kan vara bra :)

• Tin o Trolls mamma

Fyy vad jag hatade Cube. Den var så onödig.. Alltså, tanken var bra, men jag hatar såna slut. Samma sak med Seven. Den ångrar jag verkligen att jag såg.

Uppenbarligen har jag inte samma smak som ni, men jag flyttar ju upp imlägget i alla fall.

Ekorren.

• FeuerKind

Seven är lite löjlig, men som jag blev lite sugen på Cube :) O nyfiken på slutet.

Arlington Road, är en klar favorit oxå, den har ett onväntat och ruggigt bra slut, är slutet som gör hela filmen.

• msblaise

skumma filmer:
    *donnie darko(mega-skum!)
    *natural born killers
    *seven
    *from dusk til dawn
    *basic instinct
    *jade
    *fight club
    *original sin

• Miranda

~Punch-Drunk Love - Himla mysko men klart sevärd film
    ~O Brother - Den bästa film jag sett
    ~Fargo
    ~American Beauty

FeuerKind: jag gillar också Repulsion (riktigt läskig) och Eyes wide shut (satt som trollbunden). Och Pulp Fiction är ju naturligtvis svinbra.

• FeuerKind

Msblaise:

natural born killers o fight club e bra!! De andra får jag kolla upp :)

Miranda:

Härligt!!! :) Nån mer med rolig smak :) De filmer du reomenderar måste absolut kollas upp :) vad handlar "O brother" om?

• FeuerKind

Miranda:

är det, O Brother, Where Art Thou?, som du menar isf har jag sett den!

Svar på tråden Filmtråden för oss som älskar "sjuka" filmer!