• Barret08

Behöver lite uppmuntran

Var hos läkaren igår och hjärtat har slutat slå, är i vecka 8 Förra veckan slog det fint men fostret var för litet. 4 gången jag är gravid och fortfarande ingen bebis... Kan någon ge mig lite tröst och berätta en solskenshistoria om att de fick en bebis femte gången?

• Svar på tråden Behöver lite uppmuntran
  • isisisis

Blodförtunnande hjälper ofta mot upprepade MF.
    Har själv haft 5 st innan jag blev gravid denna gången och fick blodförtunnande sprutor.Fragmin.Kram

• Barret08

Jag fick trombyl efteeer mitt förra missfall men blev inte gravid. Sen sa läkaren att jag skulle sluta, men jag vet egentligen inte varför jag skulle sluta. Då blev jag gravid direkt (med hjälp av pergo). Har fått crinone också. Tog du blodförtunnande innan du blev gravid eller började du när du fick ett plus?

• isisisis

Jag försökte 5 ggr med Trombyl,bara MF.
    Sedan fick jag Fragminsprutor och då fick jag behålla graviditeten för första gången.

Jag började 2 veckor innan ET (IVF) och har edan fortsatt för sökerhets skull.

• Barret08

Tack för ditt svar! Jag ska be min läkare skriva ut det.
    Jag fick avbryta min första graviditet i vecka 18 pga så allvarliga fosterskador att bebisen inte kunde överleva. Då gick jag ju i nästan 18 veckor. Sedan har jag fått tre missfall eller egentligen ma som har upptäckts på ul ca vecka 7. Alla graviditeterna med hjälp av pergo.
    Tog du bara fragminsprutor eller tog du trombyl också? Vilken vecka är du i nu? Eller har bebisen kanske redan kommit?
    Kramar

• isisisis
    Barret08 skrev 2009-11-17 18:40:19 följande:
    Tack för ditt svar! Jag ska be min läkare skriva ut det. Jag fick avbryta min första graviditet i vecka 18 pga så allvarliga fosterskador att bebisen inte kunde överleva. Då gick jag ju i nästan 18 veckor. Sedan har jag fått tre missfall eller egentligen ma som har upptäckts på ul ca vecka 7. Alla graviditeterna med hjälp av pergo. Tog du bara fragminsprutor eller tog du trombyl också? Vilken vecka är du i nu? Eller har bebisen kanske redan kommit? Kramar
    Fy vad jobbig,att gå så länge och det händer.
    Jag har haft så många MF att jag faktiskt kombinerade Fragmin och Trombyl en kort tid 4 veckor ungefär.
    Någon vecka innan och 3 veckor efteråt.
    Jag fick ett tips om att endel läkare utomlands förespråkade det.

Men jag slutade kvickt,jag får ont i huvudet av Trombylen.
    Fragminet mår jag bra på.
    Det finns en billigare variant av Fragminet också,Innohep.
    Endel föredrar att skriva ut det istället.
    Fragmin är väldigt dyrt.

Jag är i v 22 nu.Tvillingar

Hoppas du får hjälp! Att du lyckas nästa gång
    Jag vet många som lyckats med Fragmin efter många MF.
  • Barret08

Grattis till dina tvillingar!

Och tack så mycket för att du ger mig hopp och goda råd. Jag är verkligen tacksam!

Svar på tråden Behöver lite uppmuntran