• Anonym (polypen)

Polyp på livmodertappen och gravid!

Har ni haft en polyp på livmodertappen?
    Vad har ni för erfarenhet av det? Togs den bort? Gjorde det ont? Är dom ofarliga? Hur upptäckte ni det?

Jag har fått reda på att jag har en och har googlat på all info jag kan hitta!
    Men skulle vilja höra om era erfarenheter?!

• Svar på tråden Polyp på livmodertappen och gravid!
  • Anonym (polypen)

var jag ensam om detta?

• Anonym

Jag fick just veta att jag har en med och det är ingen fara alls sa läkaren till mig. Det ända är att jag förmodligen kommer ha flytningar med lite blod i fram till förlossningen.

• bäbissugen

Jga har haft 3 stycken. En fick jag efter ett missfall och de andra två under denna graviditet. De har tagit bort 2 st och det känns knappt. De nya upptäcktes nyligen så jag får se om dom tar bort den också. Är i vecka 22 nu. Oftast brukar dom vara ofarliga. Ibland skickar man in dom för test av runtinskäl. De två första gångerna hade jag lite blödningar men inte nu den sista. Då hade jag mer flytningar och var på gränsen till blödning sa barnmorskan.

• Klinggirl

Jag tog bort en i gravvecka 30. min läkare gjorde det på några sekunder, det kändes inget alls och jag blödde kanske max en halv dag efter. Inget farligt om gravida får det, om man inte är gravid och får polyp brukar de skicka den på analys.

• Anonym (Gravid)

Hej,
    Jag har precis fått reda på att jag har en polyp på livmodertappen, en ganska stor och obekväm och blödande. Hoppas att man ska ta bort den vid nästa besök men de sa till mig att man inte brukar ta bort de när man är gravid. Ni som tagit bort er när ni varit gravida har de nämnt några risker för er? Orolig om det kan orsaka missfall men vill samtidigt bli av med den.

Svar på tråden Polyp på livmodertappen och gravid!