• Vädur82

Till er som haft en anhörig som korsdonator!!

Tänkte höra hur lång tid det tog innan ni kom igång när väl er korsdonator börjat med behandlingen??

och hur lång tid tar det innan de kommer igång när de väl tagit blodproverna efter ett halv år??

Mvh Vädur82

• Svar på tråden Till er som haft en anhörig som korsdonator!!
  • Vädur82

Ingen som haft korsdonator som kan svara på detta??

• maravilla med 2 barn

Jag är den anhöriga som ska korsdonera och kan bara svara på det jag vet om den ungefärliga tiden som det tar för mig.
    Jag blev tillfrågad i mars tror jag och jag gick och lämnade blod dagen efter för att få ta blodproverna medans jag funderade.
    Bestämde mig i maj tror jag och var upp till Umeå i början på juni, tog något hormonprov och sen hade de sommarstängt och jag hörde inget mera. Ringde dem i okt, och då fick jag att jag skulle ta andra blodprovet. Läkaren ringde för någon vecka sen och då det snart är jul sätter jag igång efter jul och nyår när de öppnar igen. Hade de varit snabbare efter sommaren så hade jag varit klar nu men, men huvudsaken är att det blir många ägg som förhoppningsvis blir till underbara barn.

Ett litet svar iaf // Maravilla

• Vädur82

Ok tack så mycket för ditt svar, man längtar ju så in i norden så man vill ju bara komma igång.

Vet du när din anhörig ska börja sin behandling när väl du startat??

Mvh Vädur82

• maravilla med 2 barn

Det ända jag vet är att hon äter något som ska göra livmodern beredd för ägg, bättrar på bäddningen då hon inte haft någon sådan. Men mera vet inte jag tyvärr.

// Maravilla

• Blå mosaik

Hej!

Kan berätta hur det var för oss på KS huddinge.
    Vår korsdonator kontaktade fertilitetskliniken i Dec 2005. Jan 2006 togs de första blodproven samt doktor och kurator samtal. I Juni 2006 lämnade hon sina andra blodprov.
    Hon plockades på ägg Augusti 2006 och i Januari 2007 fick vi vår behandling.

Lycka till!
    Sus

Svar på tråden Till er som haft en anhörig som korsdonator!!