• Eccentrics

Vitaminbrister

Hej hej.
    Tänkte bara höra om det finns ngn mer här inne som har som jag; B & D-vitaminbrist??
    Jag och min sambo har försökt att bli gravida i ett och ett halvt år nu.
    Förra vintern fick jag reda på att jag har vitaminbrister och att både d och b vitaminet var typ tok tomt i min kropp, långt under den normala gränsen, fick en omgång tabletter som jag skulle äta i tre månader, så skulle jag göra uppehållk under vår och sommar och så skulle jag kolla upp proverna igen nu i höstas. sagt och gjort, fick provresultaten i höstast, mkt tidigt på hösten men jag ville inte att det skulle gå så långt som förra vintern med alla symptom osv.. värdena har ökat men dom är inte tillfredsställande, ska därför äta ytterligare en omgång tabletter, denna gång fick jag två andra som skulle vara starkare än den första omgången så nu äter jag ; betolvex och kalcipos-d, utöver det så äter jag järntabletter med och folsyretabletter i hopp om att det ska hjälpa ngt i vår önskan att bli gravida.
    b och d vitaminbrist i samband med varandra kan göra att man blir tillfälligt infertil vad jag förstår på sidorna på nätet.. vi har alltså inte den bästa förutsättningen för att bli gravida, tyvärr..
    nu funderar vi på om vi ska göra en fertilitetsutrednind i vinter, vi har inte bokat tid än men som sagt nu ska vi göra det, min fundering bara är väl oxå lite om det verkligen spelar ngn roll pga av min vitaminbrist... ?? som dock är på helt godkända värden nu enligt provsvaren men borde vara högre... ja jag vet helt enkelt inte vad vi ska göra.. är det ngn som sitter i samma båt??

• Svar på tråden Vitaminbrister
Svar på tråden Vitaminbrister