vägrar borsta tänderna!! råd??
min son på 7 har helt plötsligt börjat vägra borsta tänderna på kvällen. han får utbrott o bara vägrar. det är ju lite svårt att hålla fast en 7 åring o borsta åt han när han blir vild :) någon som har ett smart tips??
min son på 7 har helt plötsligt börjat vägra borsta tänderna på kvällen. han får utbrott o bara vägrar. det är ju lite svårt att hålla fast en 7 åring o borsta åt han när han blir vild :) någon som har ett smart tips??
Läs karius och baktus för honom
Och ge ALDRIG efter,tandborstning är inte diskuterbart!
Vi går alltid in på youtube och söker på tandborstevisan och sjunger till den samtidigt som vi borstar :D Det gör det mycket roligare och enklare.. För min minsta kille tycker inte alls om att man hjälper honom att borsta men när låten åker på så får jag borsta hur länge jag vill hehe..
köp en frsäig eltandborste måste inte vara en dyr för 400 kr finns vanliga billiga i mat affären me fräsiga tryck på.
man kans osse be han borsta ens egna tänderför att sen borsta hans.
Testa med en sån röd tablett ni vet spn man kan kolla om man missatnågot
grann flickan tyckte det var super häftigto borstade o borstade...
Hoppas det går bättre
jag har berättat för mina barn om hur det kan bli om man inte borstar. Jag skulle inte dra mig för att visa bilder på halvruttna tänder heller om de vägrade.
Så information är nummer 1. Sen är det som de andra säger en smart ide att låta barnet välja tandborste och tandkräm.
Men sen att man ALDRIG gör det till en diskussionsfråga- det finns ju inget val i detta.
japp visa bild på ruttna tänder funkade här också
Håll fast hans armar under dina lår med hans skrikande lilla trotsiga huvud iklämt mellan benen, hans ben håller pappa, sen klämmer du ihop näsan, trotsnäbben öppnas BORSTA!!