• Tinkerbellen

Äntligen gravid men så nervös

Jag har ett utomkveds bakom mig, har inte behövt operera någonting utan det fick värka och blöda ut av sig själv. Under kontroll av läkare då såklart..
    Men idag plussade jag äntligen... Har väntar ända sen i april så det var på tiden känns det som.
    Men jag är så himla nervös nu, tänk om det är ett X igen. Hur stor risk är det att det skulle vara det??
    Ni som blivit gravida efter X.. på vilket vis skillde den graviditeten sig åt mot den "riktiga"?
    Jag fick plus nästan på en gång på stickan idag, väldigt tydligt redan efter mindre än 1 min.
    När det var utomkveds så var det väldigt svagt plus, knappt synbart.
    Jag hoppas ju såklart att det är positivt att det va så pass starkt...

Hoppas ni kan lugna mig..

• Svar på tråden Äntligen gravid men så nervös
  • volvo bm 814

Jag blev gravid igen i oktober. Jag plussade då 2 dagar innan bim, men jag började blöda dagen efter +et så nu misstänker de ett mf. Men mitt hcg stiger fortfarande och jag har grav.symptom. Så de har mig under uppsikt.
    Med mitt x plussade jag sent, ca en v. efter bim. Hade redan i början ont i ljumsken, redan i v.4+5. I v.6+3 fick jag jätteont och blödde. Veckan innan började jag få feber. Mitt hcg låg skyhögt då. Ca 20000. vilket är för högt i v.6 enligt deras tabell.
    Till mig sa de att risken inte var så stor att få det igen.
    Be att få det uppkollat. Det hade jag gjort. Känner igen din oro. Blev själv orolig över detta +.
    När fick du +? Innan bim eller efter?

• Tinkerbellen

Kul att någon svarar! :)
    Jag fick + ca 4 dagar efter BIM. Testade ju inge tidigare för jag ville inte bli besviken att jag skulle få minus fastän jag kände ju att det var någonting på g..

Skillnaden mot förra gången är väl att jag har mer symptom, mer mensvärk(växtvärk) i hela livmodern liksom och inte bara på en sida, och magen är mer svullen och det hugger ofta i sidorna, har läst att det kan va ligamenten som töjer sig, så det verkar ju lite mer positivt men vågar väl inte riktigt hoppas.

Jag har fått en tid på kvinnokliniken men det är inte förrän den 24/11 för då ska jag vara mellan v 7 och 8. Annars ser man inge bra sa dom...
    Så nu väntar jag bara på det här!

Oj vilken orolig tid du går igenom.. hur går det nu då?? Vilken vecka är du i nu?

• Tinkerbellen

Kan tillägga att sist när det var ett X så plussade jag också sent, kanske en och en halv vecka efter BIM och det blev knappt ett tydligt +. Väldigt svagt va det och knappt synbart..
    och denna gången var det så tydligt som det kunde bli..försöker hoppas att det är något positivt

• volvo bm 814

Skulle vara i v.8 nu tror jag. Har fortfarande grav.symtom. Brösten har börjat svullna mer och ömmar mer. Fastän mitt hcg har sjunkit lite. Tycker det är lite konstigt.

• Tinkerbellen

hmm konstigt det där!! Men va säger de då?? Håller dom koll på dig nu eller??
    Jag är himla orolig nu, har börjat få ont i sidan, mest i höften faktiskt och ner mot rumpan. Känns lite i höger ljumske också. Såg att det gjorde det för dig när du fick ditt X. Så jäkla typiskt om det skulle vara så igen nu..
    Klarar inte det!!

• frux

men tinkerbellen- be att få ta HCGprover iaf innan du får kika med VUL. HCG kaaaan ju påvisa ev X.

Jag hade mitt X förra året just vid denna tidpunkt och hade som ni mkt svagt plus länge länge. Och Hcg stegrade sig väldigt sakta. Jag slapp ha ont eftersom mitt X satt i själva tuban längst ut på äggledaren så det hade ganska fritt utrymme att växa i. Sen tog de ju bort hela äggledaren vid operationen. Nu ett år senare är jag gravid igen och fick + tidigt som sen bara ngn dag efter gav ett stark +. men eftersom de hade sagt åt mig många gånger att kolla upp mig tidigt om jag blev gravid igen så gjorde jag ett tidigt VUL samt lämnade HCG.
    Nu är det ett liv i livmodern *phu* Man vill ju inte att de ska knipsa den sista äggledaren....

• volvo bm 814

De håller koll, men har inte blivit undersökt en gång till, vilket jag vill. Det hugger lite då och då i vänster sida.

• Tinkerbellen
    frux skrev 2009-11-16 15:21:59 följande:
    men tinkerbellen- be att få ta HCGprover iaf innan du får kika med VUL. HCG kaaaan ju påvisa ev X. Jag hade mitt X förra året just vid denna tidpunkt och hade som ni mkt svagt plus länge länge. Och Hcg stegrade sig väldigt sakta. Jag slapp ha ont eftersom mitt X satt i själva tuban längst ut på äggledaren så det hade ganska fritt utrymme att växa i. Sen tog de ju bort hela äggledaren vid operationen. Nu ett år senare är jag gravid igen och fick + tidigt som sen bara ngn dag efter gav ett stark +. men eftersom de hade sagt åt mig många gånger att kolla upp mig tidigt om jag blev gravid igen så gjorde jag ett tidigt VUL samt lämnade HCG. Nu är det ett liv i livmodern *phu* Man vill ju inte att de ska knipsa den sista äggledaren....
    ja jag ska in imorgon och förhoppningsvis kan de se någ0nting i livmodern då, det är ju ganska tidigt än också. Men jag tror och hoppas att det sitter rätt denna gången!
    men det är ju väldigt nervöst så här i början.. har haft ont i sidan och även känt av höger äggstock ett par gånger. Men det behöver ju inte betyda X. har annars väldigt starka gravidsymptom och mycket växtvärk så jag hoppas att det är rätt denna gången!

Skönt för dig att det gått så bra nu!
Svar på tråden Äntligen gravid men så nervös