• myrstacken

Ni som är mammalediga, om ni är krassliga och ej orkar gå utanför dörren, känner ni dåligt samvete för att erat barn då ej får komma ut utanför hemmets fyra väggar?

Ni som är mammalediga, om ni är krassliga och ej orkar gå utanför dörren, känner ni dåligt samvete för att erat barn då ej får komma ut utanför hemmets fyra väggar?

Klättrar era barn på väggarna då?

• Svar på tråden Ni som är mammalediga, om ni är krassliga och ej orkar gå utanför dörren, känner ni dåligt samvete för att erat barn då ej får komma ut utanför hemmets fyra väggar?
  • BlommyNess12

Nej jag kände aldrig dåligt samvete. Däremot tyckte jag lite synd om sonen som var totalt ostimulerad hela dagen för att jag bara låg i soffan och mådde skit.
    Men inte dåligt samvete. Aldrig.

• Saaaraa

Ett barn tar inte skada av att vara inne en hel dag =)

Vi går ut oavsett om jag har feber eller inte, eftersom att hundarna måste ut, men jag lovar... det är ingen fara att stanna hemma ibland.

• Eisa

Jo jättedåligt samvete. Det är det värsta jag vet.

• myrstacken

Ok, jag kan känna att min flicka blir missnöjd, gnällig på mig om är inne en hel dag.

• La Lola

Nä, jag har väldigt sällan dåligt samvete överhuvudtaget.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • ElinC

Nej absolut inte... Man kan bli sjuk, även om man är mamma. Tror det bara är nyttigt för barnen att se att även mamma är människa.

• Alexi

Nej, då gör jag så absolut lite som möjligt och varför ska jag ha dåligt samvete över att man har dåliga dagar ibland. Jag söver väl antagligen som vanligt dottern i vagn och hon sover ute så hon får frisk luft ändå i alla fall.

• Anne69

Absolut inte! Dessutom unnar vi oss att stanna inne när det är riktigt busväder ute....det är ju det som är en del av poängen när man är hemma o slipper skynda fram o tillbaka till dagis oavsett väder.

Svar på tråden Ni som är mammalediga, om ni är krassliga och ej orkar gå utanför dörren, känner ni dåligt samvete för att erat barn då ej får komma ut utanför hemmets fyra väggar?