• AstaHK

Hur funkar mammagrupper?

Hej på er!

Jag är inte förälder ännu, men om allt går som det ska kommer vårt första barn om några månader. Vi bor utomlands och kommer att stanna här över förlossningen. Men, efter förlossningen kommer vi så snart som möjligt att flytta hem till Stockholm. Då undrar jag, som inte vet hur det fungerar i Sverige; Går det att komma med i en mammagrupp "i efterhand"? Bebisen kommer vara ca 2 månader när vi kommer hem. Är det via MVC som man erbjuds mammagrupper? Till MVC måste vi ju ändå gå på uppföljningar och kontroller.

Hoppas på lite hjälp av er :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 09:47
    Jag menar BVC... ni ser, jag har ingen koll på hur det funkar ;)

• Svar på tråden Hur funkar mammagrupper?
  • ElinC

Det är nog olika på var man bor... Här där jag bor är det bvc som ordnar mammagrupperna. Det är lite olika åldrar på bebisarna, men det brukar starta några om året. Fast det föds inte så jättemånga barn här där jag bor. Vissa går på mammagrupper genom sitt mvc också. Ifall de gått någon föräldrautbildning innan. Men det är olika. Fråga på ditt bvc när du ska dit, finns det nån grupp får du säkert vara med... Jättebra om man vill lära känna några andra som också ska vara hemma samtidigt.

Svar på tråden Hur funkar mammagrupper?