När får barn TIDIGAST komma hem?
Hej!
Är ensamstående och väntar tvillingar (v 29+2) - mina första barn. Har under hösten flyttat från Stockholm upp till Norrland för att få hjälp av mamma under första tiden med barnen. Bor tillfälligt med mamma i hennes lilla tvåa. Möbler och allt är kvar i Stockholm i väntan på att jag skulle få en lägenhet här uppe. Nu har jag precis fått den, men inser att den måste totalrenoveras först. Hade trott att den skulle vara klar senast i mitten av november - men fick idag veta att det kan dröja mycket längre än så! Det känns nästan omöjligt att flytta in före allt är klart - eftersom även golven troligen ska bytas. Jag hade ju räknat med att allt skulle vara klart med lägenheten och förberett innan barnen kommer, för efter dom kommit blir det ju helt omöjligt för mig att göra någonting annat i ett antal månader. Så nu är jag smått förtvivlad och jätteorolig att det inte ska hinna bli klart innan dom kommer hem. Dom kan ju mycket väl födas för tidigt.
Jag undrar - när är det TIDIGASTE som barn kan få komma hem från sjukhuset? För då bara måste allt vara klart - till varje pris! Är det vecka 34+0 som gäller, eller?