• cirkel

Allergivänlig mascara?

Vet ni någon bra mascara som funkar när man är allergisk mot de flesta mascaror?

Hittills har L'Oreal Voluminous x4 fungerat, men nu har jag fått eksem på ögonlocken.

• Svar på tråden Allergivänlig mascara?
  • logg81

Jag har liknande bekymmer. Vet inte om det är allergi emot mascaror eller om det är min "vanliga" allergi som triggas av smink...
    Men jag kan ha H&M´s mascara utan problem. Är lite småsur över att jag provade de dyrare märkena först, vet inte hur många tusenlappar jag lagt ut på mascaror... Men H&M´s rekommenderar jag... kostar ca 50 kr.

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • cirkel

Tack för svaret!!! Då ska jag testa den.
    Är den bra annars? Tårfast tex?

• minimou

Skulle kunna tänka mig att dr hauschkas mascara är mild. Har själv tänkt att testa den.

• Fillippas mamma

Jag jobbar som hudvårdskonsult, och dem produkter jag jobbar med kan dem flesta som är allergiska använda,dem är noga testade, om du känner att du ändå får en reaktion så får du lämna tillbaka den då förorar du inget på de.
    hör av dig om du vill veta mer.

• Avonan

Fillippas mamma skrev 2009-11-03 10:05:27 följande:

Jag jobbar som hudvårdskonsult, och dem produkter jag jobbar med kan dem flesta som är allergiska använda,dem är noga testade, om du känner att du ändå får en reaktion så får du lämna tillbaka den då förorar du inget på de. hör av dig om du vill veta mer.
    Vilka produkter är du säljer?

Jag är också känslig mot en del sminkprodukter/märken. Cliniques grejjer brukar dock funka för mig.
  • Fillippas mamma

Produkterna jag säljer är Mary Kay! väldigt bra produkter och dem flesta som är allergiska kan ha våra produkter och om du inte är nöjd, tex reagerar på tex mascaran så får du lämna tillbaka den 100% nöjdhetsgaranti!
    om du är intresserad så är det bara att höra av dig. jag finns här.
    ha en bra dag!

• korthår

Apotekets mascara är för känsliga ögon. Låter trist men mascaran är bra.

• cirkel

Tack för tipset!
    Jag har testat HM, men jag reagerade lite på den tror jag och så var den väldigt känslig för vatten.
    Testar nu Blinc, man kan få gratisprov på den innan man köper den.
    Det verkar funka med den! Lite skrämmande att tvätta av den, man tror att man har tappat alla ögonfransarna!

• Dinturiel

Skulle också rekommendera Isadoras.

• banansmoothie

Clinique är den enda jag har provat som jag kan använda. Tyvärr är den ganska så dyr och håller inte jättelänge eftersom den inte innehåller massa konserveringsämnen. Men den är bra!

• korthår

Är du nickelallergiker? Det finns mycket nickel i en del mascaror, tex. Diors.

• cirkel

Nej, det tror jag inte om jag inte har blivit det nyss.

• sooffaan

Hur ha blinc mascaran funkat för dig i längden? Har också blivit extremt allergisk mot smink. Med eksem på ögonlocken. Undrar om det är värt att pröva blinc?

Svar på tråden Allergivänlig mascara?