kan man ställa krav på biomamma? (varannan helgumgänge)
Min man har en dotter som han har ensam vårdnad över efter att modern gjort sig skyldig till en massa saker mot dotter, och även egenmäktighet med barn (dömd för detta) o dottern har bott hos mig o min man i 5 år. Hon är nu 12 år.
Efter alla år så har modern nu velat börja träffa dottern, vilket hon har vägrat innan, trots att min man via soc har ordnat träffar övervakat så att de ska få träffas. Nu har det iaf blivit av o efter att skött sig på dessa övervakade träffar så är hon nu där varannan helg!! Dock inte övervakat!!! Dottern har ett funktionsdhinder som gör att hon är på en ca 8-årings nivå. Hon har schema för hela dagen o klarar inte av att vara hemma ensam hemma. Kräver vuxenstöd av vuxen hela tiden. Hon är väldigt växlande, ena stunden är hon som om hon vore 20 år o i nästa som en 4 åring.
Nu iaf så kommer hon hem efter att varit hos modern sminkad. berättar att mammam köpt höga skinnstövlar till henne med hög klack. Hon hade varit hemma ensam med 4 år äldre halvbrodern en hel dag för att mammam jobbade! De är uppe till 04.15 o leker spöknatt o ligger till 13 på dagen.
Dottern är väldigt beroende av sina rutiner o allt briser efter att hon varit där.
Förra veckan hade min man ordnat ett möte med HAB där de förklarade dotterns funktionshinder o vad det innebär, samt vad hon behöver osv. ÄNDÅ så är det på detta viset..
Överreagerar jag?