JossanW skrev 2009-11-01 11:17:51 följande:
Vi hade väl funderat så här:Han kommer hem från skolan vid 16-tiden. Gör läxor i ca 1 timmaÄter vid 18Vissa dagar har han fotbollsträning mellan 18-19Så kan han spela mellan 19-22, på vardagar.På helgerna kan han spela mellan 17-22
Är det bara jag här som tycker en timmes läxläsning är för lite? Min fosterson är 14 och går i sjuan. Kan ju vara olika i olika skolor men en timme räcker definitivt inte. Jag tror att han sitter minst två timmar varje dag. Vi brukar ha det så här. Han är hemma vid 16-tiden och då bestämmer han själv vad han vill göra. Jag och min man kommer hem vid fem. Jag går ut i stallet och fixar lite och min man lagar middag. Käkar middag vid 18:00. Efter maten börjar sonen vanligtvis med läxorna eller fortsätter om han har börjat vilket han oftast har eftersom det är så mycket. Han brukar vara klar vid åtta-halvnio tiden och brukar kanske sitta en stund vid datorn då. Sen är det läggdags vid tio. Jag tycker kvällarna rullar på. De dagar det är fotboll blir det oftast ingen dator alls.
Nu är vi ju en rätt aktiv familj med fotboll, hästar osv. Jag tror att det är viktig att ha koll och inte vara rädd för att säga i från. Om min son blir sur på mig för att han inte får spela, så får han ju bli det. Oftast går det ju över rätt snabbt :) Sen tycker jag inte att man skall sätta upp en massa tider.