• SimonsTilda

18 år - gift - mamma till två, varav en i livet

Jag är 18 år, gift o har en underbar son på snart 5 månader, o sen har jag en son i himlen, som föddes 4 juni 2008 .. Alla kollar så konstigt på meij, då jag säger att jag INTE är en såkallad ung mamma. Jag ser meij inte som en ung mamma, utan som vilken mamma som helst. Är jag konstig?

Dock letar jag efter " unga mammor " att prata mäe, då jag
    inte känner några :(

Adda gärna min msn :)
    tiilda-modiin@hotmail.com

• Svar på tråden 18 år - gift - mamma till två, varav en i livet
  • lindasternmark

hejsan
    du är inte konstig fick själv min son när jag var 18.
    känner samma som dig förstår inte varför samhället är som det är känns som typ e man ung mamma så kan man inget och man får höra men du är ju barn sj mm.

mvh linda

• mion

Lite roligt inlägg ...... du ser dig inte som en ung mamma (vilket du är) men du letar efter andra unga mammor (hur går det ihop?) -s- lycka till föresten =)

• mee2

Ja du, tyvärr är dagens samhälle besatt av att sätta en stämpel på folk.

• mee2
    mion skrev 2009-10-31 22:43:40 följande:
    Lite roligt inlägg ...... du ser dig inte som en ung mamma (vilket du är) men du letar efter andra unga mammor (hur går det ihop?) -s- lycka till föresten =)
    hon skrev "unga mammor" alltså de i hennes ålder som samhället stämplat som unga mammor inte hon
  • mion
    mee2 skrev 2009-10-31 22:47:14 följande:
    hon skrev "unga mammor" alltså de i hennes ålder som samhället stämplat som unga mammor inte hon
    skulle vara lite rolig där.... men......

hon skriver ju att folk tittar konstigt när hon säger att hon inte är en sk ung mamma men det är hon ju ju alltså och mamma.... förstår inte vad det blir så hetsigt för....
  • Saaaraa

Jag fick min dottern när jag var 17 år. Nu är jag 19 och får en liten son i mars. Pratar gärna med någon som är i min ålder :) Finns ju lite brist på yngre mammor i min umgängeskrets!

• mee2
    mion skrev 2009-10-31 22:53:07 följande:
    skulle vara lite rolig där.... men......hon skriver ju att folk tittar konstigt när hon säger att hon inte är en sk ung mamma men det är hon ju ju alltså och mamma.... förstår inte vad det blir så hetsigt för....
    jo men ibland kan det kännas jobbigt att ha just den stämpeln på sig då det verkar ses som något fult i vårt samhälle. hon kanske känner sig som en helt vanlig mamma
  • Pretty Banana

Jag kan förstå att de tittar konstigt på dig. Du ÄR ju en ung mamma, då blir det väldigt märkligt när du påstår att du inte är det. Tänk dig själv om en blondin skulle säga till dig att "jag är INTE blond", eller om en mörkhyad skulle säga "jag är INTE mörkhyad", för att de är rädda att folk ska ha fördomar om dem. Det blir ju jättekonstigt!

Sedan är det förstås väldigt tråkigt att det finns människor som har fördomar mot unga föräldrar, blondiner och mörkhyade, men jag tror knappast att man slår hål på dessa genom att förneka att man tillhör någon av dessa grupper när det är väldigt tydligt att man gör det.

• jen bossman

Mmm... fast jag tror att ts fattar att hon är en ung mamma, det är ju inte det som är problemet utan problemet är ju vad folk anser om unga mammor. Många ser ju inte det positiva i att vara en ung mamma utan väljer att se allt det negativa. Det är det som jobbigt!

Förstår inte varför det ens måste nämnas... Man går ju inte direkt runt och säger att du är en gammal mamma... Vi är mammor, det är väl det som är huvudsaken.

• Saaaraa

Man vill inte kalla sig "ung mamma" längre. Benämningen har fått så himla nekativ klang nu för tiden. Det är så mycket fördomar mot yngre föräldrar, känns nästan som om att "ung mamma" har blivit ett fult ord. :b

Även om man är en ung mamma så vill man inte bli kallad för det.

Däremot, så kanske man söker föräldrar i sin egen ålder, då är det lättare att söka efter unga föräldrar för att man ska bli förstådd om vilken åldersgrupp man är ute efter.

• cna

är 19 år fyllde det i april &har en son på snart 9 månader alltså fick jag honom när jag va 18år. men det är inget konstigt alls

jag ser mig själv inte som en "ung mamma" utan som vilken mamma som helst det är ju inte åldern som gör en att vara mamma för det kan man vara så om man är 18år eller 30.

• Lizzyzz

Lycka till!

fick min första vid 17, andra vid18 år och tvillingar 19 dagar efter ja fyllde 20!

Vet att folk gärna kollar på en för man är ung å mamma.. men så länge man inte bryr sig så vinner dom inget på de

Hoppas ni får ett underbart fortsatt liv!
    (jag är ingen "ung mamma" längre. är 24 å väntar min nummer 5 me BF om 1 vecka )

Svar på tråden 18 år - gift - mamma till två, varav en i livet