SNABB förlossning?
Min förlossning var väl inte i det extremaste... men jag kom in med nytilkomna värkar, 7 cm öppen och fick gå direkt in till förlossningen. där var jag dock så jävla trött att dom gav mig ryggbedövning för att kunna vila innan krystvärkarna.
10 cm öppen fick jag bedövningen och vilade i ca 2 timmar innan jag krystade ut min dotter. jag misstänker starkt att hon redan varit född långt tidigare om inte bedövningen hade tagits, men vi gjorde den bedömningen då, dom såg väl hur trött jag var!
nu till saken...
bad om råd från min bm om hur vi skulle gå till väga om den här förlossningen går riktigt fort. Med bedövningen var den förra på 5 timmar, men skulle säkert gå på ca 4 utan, därför vill jag åtminstonde öppna upp för möjligheten att den här ungen riskerar födas hemma eller på väg.
jag har alltås ingen rädsla eller tror att det MÅSTE bli så, men vill vara förberedd.
men min bm är irriterande i sitt sätt att sänka mig. -men det var ju inte så snabbt, nä jag tror inte du kommer få hemma, och ni har ju ändå nära till bb.
jo, jag är inte helt utanför vad gäller medicin, har läst mina förlossningspappaer och VET ju dessutom hur saker gick till. MEN jag vill ju fortfarande ha råd OM det skulle hända... men hon är omöjlig på den punkten. hon har nåt sätt att försöka lugna ner en fast än man bara vill ha ett enkelt svar på en enkel fråga i alla välmening, men störigt! (som att bli idiotförklarad)
snälla ge exempel på en snabb förlossning och hur man/ni gick till väga! vill ju gärna att sambon ska kunna vara förberedd om detta inträffar eller att ajg åtminstonde kan ge lite guidning?
tacksam för dom tips ni har...