Embryodonation i Polen?
Hej!
Någon som gjort embryodonation i Polen?
Eller hört talas om någon bra klinik?
Jag håller på att kolla runt efter kliniker som erbjuder embryodonation...
Tacksam för svar!
Hej!
Någon som gjort embryodonation i Polen?
Eller hört talas om någon bra klinik?
Jag håller på att kolla runt efter kliniker som erbjuder embryodonation...
Tacksam för svar!
Har inte gjort någon själv men har läst om AVA kliniken i St Petersburg.
Ava i St Petersburg känner jag till. Tack ändå!
Men hört att Polen ska vara billigare...
Jag håller på med embryodonation på Invimed i Warszawa just nu. Har ägglossning om ca 2 veckor och åker då för insättning. Första konsultationen, som var obligatorisk, kostade ca 400:-, flyget 598:-, hotellet 2 nätter 950:- inkl. fantastisk frukostbuffé. Insättningen av frysta embryon kostar EUR 400 - ca 4000 kr, resa och hotell ungefär samma som första resan.
Jag visste inte att Invimed hade embryodonationer.
Alltså donerade befruktade ägg.
Har tidigare varit i kontakt med dem ang ÄD.
Det var ju ett avsevärt billigare pris än vad man är van vid!
Har själv gjort min ÄD i Polen och väntar tvillingar nu.
Också en bråkdel av priset mot vad det brukar kosta.
I mån av tillgång har de ett embryodonationsprogram och ingen väntelista, så jag kom i kontakt med dem i precis rätt tid... ca 1 månad från första kontakt till första konsultationen och två veckor efter det FET.
Enda problemet har väl varit att deras engelska inte är den bästa så i mailen har det blivit en del språkförbistringar och missförstånd, men vid möte reddes allt detta ut och jag förstod redan i receptionen att det var språksvårigheter som orsakat allt, när receptionisten sa till mig "there is a warderobe, take your clothes off please" i ett fullsatt väntrum... inte för att jag är blyg eller pryd på något sätt, men jag antog ändå att hon inte menade att jag skulle ta av mig annat än jackan och hänga in där... ;)
Nalle har ett blått hus skrev 2009-12-05 10:38:05 följande:
Jag har varit i kontakt med Invimed via mail.
Just nu fanns tydligen inga embryo för embryodonation program...
Kostnaderna är betydligt lägre än på andra kliniker!
Be dem meddela när de har... De har nämligen i frysen, men skriver avtal med paren som donerar dem allt eftersom... När jag var där hade de precis skrivit avtal med två par och det ena passade oss perfekt i matchning så vi fick deras embryon.
Åker man dit på första, obligatoriska, konsultationen så går det sen snabbt till insättning, för de vill inte lova något till någon som de inte träffat.
De sa till mig också att de inte hade några för transfer när jag kontaktade dem innan första mötet, men på det mötet kunde läkaren ge mig två val på donatorer som lämnat sina embryon...
Nalle har ett blått hus:
Tack för besked!
Sen skrev Invimed även att kliniken hade stängt mellan 24/12- 04/01 för renovering så att jag skulle maila igen därefter.
Ja i mellandagarna har de enbart öppet för redan pågående behandlingar, inga "first consultations" pga renoveringsarbeten i lokalerna. Min förhoppning är att jag ska kunna vara där 21:e för FET och sen ta flyget hem direkt, eller eventuellt stanna till 23:e. Skulle det dock vara så att mens och ägglossning blir senare än jag tror blir det FET i mellandagarna.
Tycker absolut du ska höra av dig till dem igen... Det är fräscha lokaler, kunniga läkare, och priset går ju inte direkt att klaga på heller.
Nalle har ett blått hus:
Stort lycka till med FET!
Jag har mailat igen till Invimed...
Berätta gärna hur det gick med FET...
Finns det fler som varit i Polen och som är nöjda där?
Jag har nyligen haft kontakt via mail med både Invimed och Invicta i Polen.
Det verkar som att Invimed numera "bara" har äggdonation och inte längre embryodonation.
Invicta verkar ha kvar embryodonation men väntetiden är lång ( 1-2 år ).