• 900311

en fundering

hej alla unga föräldrar samt äldre ;)
    jag har en liten fundering,hur vet man att man är redo att skaffa barn,nu menar jag inte det praktiska som jobb,lägenhet osv!

har ni någon gång kännt ex kommer jag bli en bra mamma,eller kommer jag att klara av mammarollen osv! berätta gärna hur det känndes och vilka känslor ni fick första gången ni plussade eller när planerade barn! kram

• Svar på tråden en fundering
  • Detvackrastejagvet

tror man ar redo nar man kan avsta fran festandet, vilket man far gora mer eller mindre nar man fatt barn.
    jag blev oplanerat gravid. men grat av lycka nar jag fick plusset, lika sa min man. Visst hade man tankar om hur ska jag klara detta. Men man klarar det. Det vet jag.

• 900311

okej! för mig är inte festande det viktiga. Det kan vara kul någon gång då & då men inte ofta,jag är mer den som tycker om hemma mys kvällar osv! vad skönt att höra! ibland får man såna tankar om man verkligen är mogen för det och så! men man växer kanske in i mammarollen efter ett tag? :) kram

• Tr6ek

Inte för att låta klyschig men om man måste fråga så är man inte redo! =P

• 900311

okej! nä om man tänker efter så kan man aldrig vara 100% redo för det är ju första gången för alla någon gång!

• Tr6ek
    900311 skrev 2009-11-01 02:22:22 följande:
    okej! nä om man tänker efter så kan man aldrig vara 100% redo för det är ju första gången för alla någon gång!
    Nä om man ska sitta å fundera på om man är redo eller inte så kommer man tillslut vara för gammal för att ens försöka skaffa nå barn.. Man kan aldrig vara helt redo och det finns aldrig något perfekt tillfälle för det utan det är bara att köra på! =)
  • 900311

okej tack för svaren! skönt med lite positiva och lätta svar ;)

Svar på tråden en fundering