ni som har lyckats sluta småäta...HJÄLP!!!
Jag försöker och försöker och vill verkligen gå ner i vikt.....Jag skulle behöva bli av med ungefär 10 kilo.
Jag vet hur jag borde göra, vet mycket om kost och motion och jag vet att man kan om man bara har den rätta motivationen....Vilket jag inbillar mig att jag har, men ändå så går det inte.
Började med GI för ett par månader sen och gick ner 3 kilo på lika många veckor, men sen efter det är det hopplöst igen.
Det funkar bra när jag är på jobbet, brukar äta nån frukt innan jag åker och hämta barnen, just för att jag inte ska gå igenom alla skåp när jag kommer hem. Men det spelar ingen roll, jag liksom trotsar mig själv när jag kommer hem och äter mackor eller nåt annat som råkar finnas hem. Det ska dessutom gärna vara mycket smör på mackorna. Det blir inte bara en macka heller, utan om jag väl börjar så finns det inget stopp. Småtätandet, att ständigt vilja tugga på nånting och sötsuget är mina stora problem. Visst, det är bara att bestämma sig...men det är inte så lätt som det låter. Ibland känns det nästan som om jag hetsäter....inte riktigt sunt....
Någon som känner igen sig och som har lyckats ta sig ur den onda cirkeln? Hur gjorde ni? Alla tips är sååååå välkomna!!!