• jessny

vart går man?

Hej, jag undrar vart man går om man inte har ägglossning? Går man till sin vanliga gynekolog eller till kliniker för barnlösa?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 15:51
    Jag har mens varannan månad ungefär..och ingen ägglossning mellan varven..börjar bli dyrt med stickor...men du säger att man kan ha ägglossning ändå, utan att det ger utslag? Innan när jag har haft ÄL har stickorna gett utslag så därför litar jag på dem, samt att de fysiska tecknen i kroppen har uteblivit.

• Svar på tråden vart går man?
  • Pimpinellan

Hur vet du att du inte har äl? Även om äl-tester visar negativt kan man ha äl ändå. Har du mens då? I regel måste man ha försökt få barn minst ett år innan man får söka hjälp,men saknar du mens helt eller har det sällan kan man få hjälp tidigare. Du ringer k.k på ditt sjukhus.

• Elisie

Finns de någon kvinnoklinik på sjukhuset eller i närhetan av där du bor så kontakta dem! Så gjorde jag när jag inte fick nån mens efter att ha slutat äta p-piller. De har senare konstaterats att jag bara har ÄL någon/några gånger per år. Får hjälp nu med puregon sprutor.

• MDM

Jag ringde till min mödravårdcentral och talade om mitt problem. De i sin tur hjälpte mig vart jag skulle vända mig till. Men de är ett stort stöd för rådgivning, så börja med att ringa dit tycker jag. Eller om du har en gynekolog som du brukar gå till självklart.

Svar på tråden vart går man?