• Hanibal Hayes

Nyblivna föräldrar och olyckliga

Hej,

Jag är en nybliven pappa till en underbar kille på 7 veckor!
    Allt är perfekt förutom en sak...

Min fru har sedan födseln varit ängslig, ledsen och känt sig dyster sedan hon blev mamma. Hon är på helspänn hela tiden och vill inte vila eller sova när vår son sover, därav så är hon trött. Hon blir gråtfärdig när vår son gråter/skriker och är orolig för det mesta. T.ex. vad ska folk tycka om vår son gråter om vi är på en offentlig plats?

Vår son är enligt de flesta och mig själv inte värre i skrik och gråt än någon annan baby. Han är till och med lugnare.

Min fru vet att bebisar gråter och hon vet att det är normalt. Däremot så tar hennes känslor mer plats en logikens förnuft.

Jag mår själv dåligt över att se min fru på detta sätt och jag vet inte vad jag ska göra!!!

Värt att nämna är att hon ammar och visar kärlek till vår son. Men hon mår inte bra efter födseln.

Finns det någon annan där ute som har varit med om samma sak?

Hjälp!

• Svar på tråden Nyblivna föräldrar och olyckliga
  • PerG

Det låter som om hon kanske har fått en förlossningsdepression.

BVC/MVC ska kunna hjälpa er att få hjälp med detta! Det är inte så ovanligt och absolut inget att skämmas för!

www.1177.se/artikel.asp

• Sniffy

Hanibal Hayes skrev 2009-10-24 19:32:26 följande:

Finns det någon annan där ute som har varit med om samma sak?Hjälp!
    Oh, ja kontakt er på måndag BVC och prata av dig. Dom är inte där för att enbart hålla koll på barnets utveckling utan även er och kan ge er det stöd och behov ni har.

Min sambo hade liknande bekymmer i början, hon grät och ville inte leva längre och hennes raseriutbrott var inte att leka med (fick en semla i ansiktet för att det var fel model på den ) Det brukar ge med sig efter några månader, du får troligen ta ut fler pappa dagar och hålla dig hemma och avlasta henne. Gå ut och gå med barnet när du kommer hem så att hon har en tyst lägenhet.
  • Sniffy

SUCK!! varför kan man inte skriv om sina j-vla skrivfel? hittar ingen EDIT-knapp.

• Hanibal Hayes

Tack för era svar! Ska kolla upp det där med mer pappadagar. BVC är redan inkopplade och jag hoppas att de kan göra något snart för min fru/mig.

Svar på tråden Nyblivna föräldrar och olyckliga