• PCOskruttan

Bonusen en annan hos mamma

Jag behöver bara få ventilera. Jag är så frustrerad och förvirrad. Bonusen har inte många kompisar (umgås inte med någon utanför skolan mer än ytterst sporadiskt) och har nu blivit kompisar med våra vänners barn som bor en bit bort. Vi frågade om han ville att de skulle komma hit en dag på lovet utan sina föräldrar och ja det ville han. Då sa vi att vi kunde byta ett dygn med BioM (som har honom under lovdagarna) mot en dag i helgen eftersom hon ville byta. Det tyckte alla inblandade var okej och han var asglad att få höra av sig till kompisarna och säga att de var välkomna hit.

Idag var det byte. Då ringer han från BioM och undrar varför han ska vara här två dagar i nästa vecka, jag upprepar det vi sagt om att kompisarna ska komma hit. Då säger h*n "ja men räkna inte med att jag är där hela tiden". Varför inte då? undrade ju jag förstås eftersom h*n varit jätteglad över att de ska komma hit. "Nä jag vill ju umgås med mamma och syskonen också". Då påminde jag om att h*n skulle vara en dag mer hos BioM på helgen och får till svar "men iaf".

Gaaahhh jag blir galen och vet inte vad jag ska tro... bonusen bor vv så det är inte så att h*n inte får tid med sin mamma... och han gillar verkligen dessa kompisar asmycket...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-23 15:56
    Han har en annan ton i rösten också när han ringer från sin mamma.. mer dämpad än vad han är här...

• Svar på tråden Bonusen en annan hos mamma
  • Lilla trynet

Tänk på att det inte är lätt att vara ett litet barn som bara vill att alla ska bli nöjda. Prata direkt med varandra ni vuxna om varför det blir så här, och förklara hur ni tänker och tycker. Akta er för att lägga era synpunkter eller besvikelser i knät på barnet.
    Självklart gör ju ni detta för att barnet ska få det bra och kul, kolla av med biomamma att det inte är oklarheter om det.

• PCOskruttan

Ja min sambo ska kontakta BioM och höra hur hon ser på det.

Jag kan inte låta bli att bli besviken dock när jag ordnar saker åt bonusen för att han vill det (och han blir glad - kramar om mig och säger att han älskar mig ) och sen när han är hos BioM drar han sig ur. Det har tyvärr hänt förut...

Svar på tråden Bonusen en annan hos mamma