• diddisen80

Fast i rutinerna

Jag har aldrig varit nån rutin människa direkt utan tagit dagen so den kommer. Men nu när jag fått barn, Min dotter är 6 månader så har jag liksom fastnat i rutinträsket.
    Visst vet jag att det är viktigt med rutiner för barn, men inte ska jag behöva må dåligt för att en kompis ringer och vill träffas just när jag vet att min dotter brukar sova.
    Jag vill inget hellre än att ha en socialt liv tillsammans med min dotter. Men får sån ångest att hon ska må dåligt över att rutinerna ruckas.
    Är jag ensam om detta, och vad ska jag göra åt det , Mår ju dåligt av det här.

• Svar på tråden Fast i rutinerna
  • Alexi

du får kanske försöka förändra rutinerna så att de funkar även borta. Tex, sover hon i säng eller vagn? Om hon sover i vagn är det ju inga problem att göra borta, då kan du ju söva henne och sen umgås medan hon sover.
    Och sen våga testa lite, vad är det värsta som kan hända om hon inte får sova eller äta på minuten...

Jag tycker inte man ska anpassa hela sitt liv efter bebisen utan anpassa varandra så att bebisens rutiner och behov fungerar i ens familj.

• diddisen80
    Alexi skrev 2009-10-23 10:47:27 följande:
    du får kanske försöka förändra rutinerna så att de funkar även borta. Tex, sover hon i säng eller vagn? Om hon sover i vagn är det ju inga problem att göra borta, då kan du ju söva henne och sen umgås medan hon sover. Och sen våga testa lite, vad är det värsta som kan hända om hon inte får sova eller äta på minuten...Jag tycker inte man ska anpassa hela sitt liv efter bebisen utan anpassa varandra så att bebisens rutiner och behov fungerar i ens familj.
    Du har så rätt så . Ska bara få in det i mitt huvud oxå.
    Antagligen händer det ju inget farligt om hon inte fåt mat precis samma tid varje dag.
    Usch vad löjlig jag är egentligen.
  • Alexi

Det är ju bättre att försöka justera sånt nu innan hon själv fastnar stenhårt i rutinerna också. Dessutom, även om du ger dig iväg någonstans och hon blir hungrig, är man bara förberedd så är det ju bara att mata där och då...

diddisen80 skrev 2009-10-23 11:47:20 följande:
    Du har så rätt så . Ska bara få in det i mitt huvud oxå. Antagligen händer det ju inget farligt om hon inte fåt mat precis samma tid varje dag. Usch vad löjlig jag är egentligen.
Svar på tråden Fast i rutinerna