• bulten1

Någon som känt tidiga gravid symtom efter inseminering

Min tjej blev inseminerad i måndags 19.10.
    Igår onsdag fick hon enorm aptit och känner sej hungrig hela tiden. Brösten har blivit större,talgkörtlarna sticker ut och ådrorna på brösten syns tydligt.Hon är också varm på kroppen. Inte som feber eller som om man svettas, bara varm liksom.
    Är det någon som känt samma eller något liknade....?

• Svar på tråden Någon som känt tidiga gravid symtom efter inseminering
  • MaShi

Japp, vi känner igen det där, hade samma sak senaste insem. men det var inget...jag tror att kroppen reagerar på när ägget blir befruktat men sen fäster det inte och då försvinner symptomen på bara några timmar...jättekonstigt!
    Första insem. hade jag även "knorrande" äggstockar, det vred och drog så jag trodde att jag skulle bli tokig, detta bara några dagar efter insem. Det var ett plus men vi fick dessvärre missfall i v 7.
    Sista insem ska vi göra i nov sen blir det ett IVF.

Lycka till!!!

• Apolline

Självklart kan man *känna* gravsymptom när som helst, men det kan inte rimligtvis *vara* gravsymptom två dagar efter inseminationen. Ägget är ju då (förhoppningsvis) nysläppt och ska vandra genom äggledarna innan det kommer till livmodern för att där förhoppningsvis fastna i livmoderns slemhinna. Det tar ca 5-10 dagar från befruktning. Först därefter börjar kroppen utsöndra hormoner, och det borde först då vara möjligt att känna något.

Tror att det är så att man känner efter så otroligt mycket att man reagerar på kroppsliga förändringar som händer ändå under en cykel och övertolkar dem. Man känner sig ju aldrig exakt likadant varje dag i vanliga fall heller, ibland är man extra trött, varm, svårt att somna etc.

• Gaytjej

Vid våra första inseminationer så hade jag alla graviditetssymtom man bara kunde tänka sig, men som Apolline är det ju lätt att övertolka alla kroppsliga förändringar som ändå sker. Med 10 misslyckade inseminationer i bagaget så tar jag sedan inte så allvarligt på hur äggstockarna känns eller inte känns eller om man är trött eller varm eller hur brösten ser ut och allt vad det kan vara - det tydligaste symtomen är nog trots allt att mensen uteblir... Eftersom de allra flesta blir gravida där snabbt i början så är det ju klart att alla dessa är övertygade om att just det de har känt måste vara äkta graviditetssymtom.

• bulten1

Tack! Och tack till er erfarna som svarat. Ja man e väl en idiot i början. .-)
    Ma shi hoppas det går vägen för er i november.

• Apolline

Nej, man är inte en idiot i början, man är positiv, hoppfull och förväntansfull! Det tycker jag du ska fortsätta vara! Hur har det gått förresten?

• Familjam

Jag spydde 10 dagar efter inseminationen. Vågade inte tro på att det var för att jag var gravid, men det visade det sig att jag var (och jag har inte slutat kräkas än)

• bulten1

Ingen Bebis. vi åker för nytt försök runt 19-20 november. och ja, vi är mycket hoppfulla!!!

• Minna 148

Hej!
    Jag har gjort en inseminering idag 10 nov 2014
    Hur snabbt vet man att man är gravid???
    Mvh 

Svar på tråden Någon som känt tidiga gravid symtom efter inseminering