• Shorona

Betedde sig din katt/hund sig konstigt när förlossningen närmade sig?

Jag har observerat(vilket har vart svårt att undvika) att våran katt har sen igår blivit helt tokig! Hon springer omkring mina ben hela tiden, pratar och vibrerar med svansen. Hon beter sig skitknäppt! Dessutom brukar hon alltid ligga i sonens säng på natten eller vid min mans ben men nu ligger hon helt plötsligt hos mig på nätterna.

Är det någon som har haft en katt eller en hund som har betett sig konstigt när förlossningen har närmat sig?

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • Svar på tråden Betedde sig din katt/hund sig konstigt när förlossningen närmade sig?
  • Shorona

Är det ingen katt-/hundägare som smygsurfar på fl just nu?

• Shorona

Någon måste ju finnas online just nu.

• Enniie

Jorå. Min katt blev helknäpp ett par dagar innan förlossningen. Hon var efter mig vart jag än gick och låg alltid i knät/på magen. När vi kom hem från BB sen så var allt som vanligt...

• LizzieT

När min förlossning närmade sig så hade vi förtillfället 2 kattungar och två vuxna katter och ingen betedde sig konstigt, men däremot när jag hade jätte mkt värkar när jag var hemma så satte dom sig vid mina fötter (speciellt kattungarna) och ville trösta :) Katter är inte dumma.

• Shorona
    TvåBarnsMamma88 skrev 2009-10-21 11:16:40 följande:
    Jorå. Min katt blev helknäpp ett par dagar innan förlossningen. Hon var efter mig vart jag än gick och låg alltid i knät/på magen. När vi kom hem från BB sen så var allt som vanligt...
    Då kanske det kan vara en förklaring på att hon har lbivit knäpp. Just nu sover hon i fotöljen brevid mig så hon är tyst iaf! Annars så springer hon omkring mig och pratar och söker ögonkontakt! Blir galen på att behöva snubbla över henne hela tiden!
  • Shorona
    LizzieT skrev 2009-10-21 11:18:55 följande:
    När min förlossning närmade sig så hade vi förtillfället 2 kattungar och två vuxna katter och ingen betedde sig konstigt, men däremot när jag hade jätte mkt värkar när jag var hemma så satte dom sig vid mina fötter (speciellt kattungarna) och ville trösta :) Katter är inte dumma.
    Åh, vad sött!
  • Zaria

Min gamla katt, som inte är en social prick och gärna kan vråla av ilska om man tittar på honom när det inte passar herrn blev jätteorolig när värkarna började.

han hoppade upp i mitt knä (något som aldrig hänt på de 8 år han levt) och satt och spann och gosade, han lät även som ett helt brandlarm emellanåt (då han har ovanliga röstresurser för att vara katt)

hans helbror däremot som brukar vara omtänksam struntade fullkomligt i det =)

• Shorona
    Zaria skrev 2009-10-21 11:22:07 följande:
    Min gamla katt, som inte är en social prick och gärna kan vråla av ilska om man tittar på honom när det inte passar herrn blev jätteorolig när värkarna började. han hoppade upp i mitt knä (något som aldrig hänt på de 8 år han levt) och satt och spann och gosade, han lät även som ett helt brandlarm emellanåt (då han har ovanliga röstresurser för att vara katt) hans helbror däremot som brukar vara omtänksam struntade fullkomligt i det =)
    Haha, skulle velat hört det lätet! Som ett brandlarm...
  • Zaria
    Shorona skrev 2009-10-21 11:23:48 följande:
    Haha, skulle velat hört det lätet! Som ett brandlarm...
    Han är enorm vad det kommer till ljud och har alltid varit, han låter högt och gällt...

Lite halvstörd tror jag att han är.
  • Shorona
    Zaria skrev 2009-10-21 11:30:08 följande:
    Han är enorm vad det kommer till ljud och har alltid varit, han låter högt och gällt... Lite halvstörd tror jag att han är.
    Haha, naw, låter lite gulligt faktiskt....
Svar på tråden Betedde sig din katt/hund sig konstigt när förlossningen närmade sig?