• korsdrag

Är rökare dåliga förräldrar?

Jag tycker det ser jävligt illa ut när en mamma/pappa är ute å går med sitt/sina barn, och bolmar för fullt. Det spelar väl ingen roll om man är ute, människor i deras omgivning BLIR faktist drabbade! Och det vet väl alla att det är farligt med passiv rökning? Hur kna man vilja utsätta sina små barn för det?

Det vidrigaste av allt är att det finns gravida människor som röker! HUr fan kan man försvara det? Jag skulle vilja se den föräldern som tvingar sin tvååring till att röka en ciggarett, eller nej, det skulle jag inte. Men jag tycker det är samma jävla sak!

Och röka inne, under fläkten eller ej, allt luktar ju skit. Barnens kläder, gosedjur, allt! OCH ute då! Hur trevligt är det att få en godnattpuss av någon som liktar gammal snuskig askkopp? Viste ni att det här beteendet kan framkalla astma hos era barn?

Nej ajg tycker allt som har med rökning att göra är så jävla vidrigt! Och jag tycker att barn ska, på inga villkor alls, behöva beblanda sig med skiten, varken på det ena eller det andra sättet, bara för att föräldrarna är egoistiska!

Det finns ju förfan hur mycke hjälp som helst att få, vad är er ursäkt att ni skiter i er själva och er omgivning?

Vad tycker ni om rökande föräldrar?

• Svar på tråden Är rökare dåliga förräldrar?
  • April Mamma

Tycker att det ser hemskt illa ut när man går med barnvagn och röker...riktigt skabbigt och white trash.
    Men ännu värre när man röker som gravid.

• lövet2

Nej, jag tycker inte att rökande föräldrar är dåliga föräldrar. Däremot att de som avsiktligt plågar sina barn på olika sätt är dåliga. Rökande föräldrar hör till kategorin "icke perfekta" föräldrar.

I guess one of us is ...
  • April Mamma

April Mamma skrev 2009-10-19 19:39:51 följande:

Tycker att det ser hemskt illa ut när man går med barnvagn och röker...riktigt skabbigt och white trash. Men ännu värre när man röker som gravid.
    tryckte för fort....

Men jag tror inte att själva rökningen i sig kan säga om personen är en dålig mamma eller pappa. Ett dåligt val är det ju helt klart =)
  • 071001

Tycker inte att bra föräldraskap sitter i just de egenskapen. Sen är det väl att föredra att man inte röker så det påverkar ens barn.

• korsdrag
    071001 skrev 2009-10-19 19:46:54 följande:
    Tycker inte att bra föräldraskap sitter i just de egenskapen. Sen är det väl att föredra att man inte röker så det påverkar ens barn.
    men nu pratar vi om dom som röker så att det påverkar deras barn, och då tycker jag verkligen inte att man är en bra förälder.
  • Mandragora

Om en människa röker säger ingenting om dess förmåga att vara förälder. Däremot är man dum om man röker i närvaron av barnen.

shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • frux

att röka som gravid - DÅ ÄR man en dålig mamma JA! Röker man sen när barnet är ute så är man bara jävligt korkad och ego...

• korsdrag

på vilket sätt är man inte en dålig förrälder om man röker så det påverkar ens barn? Att vara en bra förälder trodde jag handlade om att skydda sitt barn bla, och det är väl en ganska STOR del, då barn är rätt hjälplösa?

• JAG är BÄST

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA,,,,,,,,,,,

En till jäkla tråd om man är dålig mamma bara för att man röker.
    Att andra orkar bry sig i vad andra gör och inte gör.

• EllaHedwig

Visst är man en idiot om man röker, det kan vi väl alla komma överens om... Det ÄR farligt att röka, det ÄR farligt med passiv rökning...

MEN...

Om vi ska säga att rökande föräldrar är DÅLIGA föräldrar så borde väl även överviktiga föräldrar vara det, som låter sina barn äta vad de vill så att även de blir feta. Eller statusfixerade människor som enbart bryr sig om utsidan och sitt rykte. Eller de föräldrar som struntar i miljön och naturen, de som anser att det inte är "deras problem"... De borde ju också vara dåliga föräldrar.

Vad ska vi göra åt alla dem då? Alla dåliga föräldrar på alla olika sätt??

Svar på tråden Är rökare dåliga förräldrar?