• crimson

Minnesbok, vad ska man skriva?

Ska på första läkarbesöket inför äggdonation nästa vecka och har nu fått brev hem med papper att fylla i. Där låg den så kallade "minnesboken". Vad ska jag skriva i den, vad förväntas att man ska skriva? vad har ni andra som har fyllt i den skrivit? Måste man fylla i alla frågor? Vem kommer läsa den?
    Många frågor men hoppas att någon kan bli besvarad iaf

• Svar på tråden Minnesbok, vad ska man skriva?
  • 1814

Den som kommer läsa den, är de/det barn som blivit till med hjälp av din donation, när de är "av mogen ålder", OM de vill.
    Fick du en helt öppen "minnesbok" där du får skriva helt fritt, eller var det som ett frågeformulär? Så här ser den från KI ut, det är mest tydliga frågor, kanske den kan vara till hjälp: LÄNK TILL FORMULÄR

Personligen kommer jag skriva om min syn på äggdonation, lite om det genetiska arvet (t ex att vi är många konstnärer i släkten, att de flesta blivit över 90 år gamla, alla har blå ögon etc) samt önska henne/honom all lycka i livet.

• Rödhåriga tjejen

1814: Vad fint! Som ÄD-barn är det nog precis vad man vill höra skulle jag tro. Och jag skulle i alla fall själv bli väldigt glad över att få lyckönskningen.

• 1814
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-21 20:26:33 följande:
    1814: Vad fint! Som ÄD-barn är det nog precis vad man vill höra skulle jag tro. Och jag skulle i alla fall själv bli väldigt glad över att få lyckönskningen.
    Tack Rödluvan! Läste precis en intressant artikel i SVD ang donatorbarn som söker info om donatorn, där det står "Att döma av de första erfarenheterna av numera vuxna barn till spermadonatorer är intresset för detta dock lågt, för att inte säga obefintligt ? i alla fall i Sverige.

?Ingen har hittills hört av sig till någon av våra universitets- kliniker i detta syfte, säger Claes Gottlieb, läkare på IVF-klinken på Sophiahemmet i Stockholm som gjort en studie av gruppen."

www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3445537.svd
  • Rödhåriga tjejen
    1814 skrev 2009-10-21 20:30:37 följande:
    Tack Rödluvan! Läste precis en intressant artikel i SVD ang donatorbarn som söker info om donatorn, där det står "Att döma av de första erfarenheterna av numera vuxna barn till spermadonatorer är intresset för detta dock lågt, för att inte säga obefintligt ? i alla fall i Sverige.?Ingen har hittills hört av sig till någon av våra universitets- kliniker i detta syfte, säger Claes Gottlieb, läkare på IVF-klinken på Sophiahemmet i Stockholm som gjort en studie av gruppen."www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3445537.sv...
    Intressant artikel. Jag tror intresset kommer öka ju vanligare detta med äggdonation blir i Sverige. Och ju mer det pratas öppet om det.
    Det är en beundransvärd sak ni som donerar gör. Hade jag själv inte varit i behov av ÄD för att mina egna ägg inte funkar, så hade jag också velat donera. Särskilt nu när jag själv är i situationen att jag behöver den hjälpen så inser jag hur mycket donationen hjälper en medmänniska och vilket hopp det ger.
Svar på tråden Minnesbok, vad ska man skriva?