• Vivan

    IVF i Danmark

    Hejsan !
    Jag skulle vilja ha lite hjälp med att få information om att göra IVF i Danmark.
    Jag har tänkt ta kontakt med
    Nordica Fertilitetsklinik, (Köpenhamn).
    Det jag funderar på är vilka kostnader det blir för medicinen ?
    Går det att få medicinen på högkostnad ?
    Jag bor i Sthlm finns det någon som känner till någon bra läkare som kan hjälpa till med recept i fall man kan få det på högkostnad.
    Är det någon Singel som gjort IFV i Danmark och vill berätta sin historia så skulle jag bli väldigt glad.
    Hoppas på lite information tack !

  • Svar på tråden IVF i Danmark
  • Prins Albin

    Inte singel men har gjort IVF på Nordica! Ett jätte trevligt ställe med lättsamma läkare. Vi betalar 18400 dk som var i dagsläget ca 26000 sek.
    Man får recept hemskickade och får ordna med en läkare som skriver ut. Jag har haft lite tur med att hitta villiga läkare här i gbg. MAn har en bra och tät mail kontakt och även via telefon.
    Jag har gjort mina 3 vul på en privatklinik i gbg som man ska göra innan enligt givna dagar från Nordica!

    Det har funkat mkt bra med allt och det är smidigt! Nordica har aldrig ifrågasatt varför vi väljer att göra det hos dem, vi är två tjejer och dem är mkt öppna.

  • Prins Albin

    Kostnaderna för medicinen utan högkostnads priset landar på ca 10000kr.

  • S1975

    Prins Albin:
    Ja ni har verkligen haft tur som hittat villiga läkare i Göteborg!
    Jag som ensamstående har haft väldigt svårt att hitta "förstående" läkare i Göteborg.
    Jag har hittat 1 läkare som jag går till i Göteborg men om han tex skulle ha stängt inför VUL har jag ingen aning om vart jag kan vända mig.
    Men det kanske är lättare som par...

Svar på tråden IVF i Danmark