• solrosen81

Hur farligt är det med smutsig flaska?

Igår kväll drack min son ersättning från en flaska som jag sen sköljde ur. Vid 6 i morse vaknade han och var hungrig. Då gick pappa upp och gjorde mat. När vi nu vaknat så upptäcker jag att det var den använda flaskan han använt. Jag frågade om han diskat den men det hade han inte. Han trodde att den var ren sa han. Så nu blir jag lite orolig. Hur farligt är det egentligen och vad kan hända? Är det ngn som vet?

• Svar på tråden Hur farligt är det med smutsig flaska?
  • BlommyNess12

Det där har hänt oss många gånger. Sonen mår fortfarande bra. Det värsta som kan hända är ju att han blir lite magsjuk om man har riktigt otur.

• viseversa

Äh jag skulle itne vara orolig. Jag har gjort så själv med min yngsta och hon lever fortfarande. Jag menar den var ju ursköljd iallafall.

• skruttan8

men om den var ursköljd tror jag inte det är någon fara. Det som kan hända är
    att det bildas bakterier i flaskan som bebis kan bli dålig i magen av.

• HemmaHosSofi

Min sambo har gjort likadant. Trott att flaskorna jag bara sköljt ur varit rena, och min dotter verkar inte ha fått några men av det

• Elbet

Jag gjorde det häromdagen. Gick bara bra.

• SofieKarolina

Alltså jag brukar bara skjölja ur flaskorna, sällan jag diskar eller kokar dom. Våran son har då aldrig blivit dålig.

• RubyRed

Åh, era små har alltså inte blivit dåliga av det?? Min sambo råkade precis göra så.. Jag har en klump i magen av oro för att han ska bli sjuk och sambon har sååå dåligt samvete!

Gammal tråd, men jag hittade den när jag googlade.. Hönsmammn kanske kan andas ut?

• Ingrid 149
    RubyRed skrev 2012-11-16 22:04:07 följande:
    Åh, era små har alltså inte blivit dåliga av det?? Min sambo råkade precis göra så.. Jag har en klump i magen av oro för att han ska bli sjuk och sambon har sååå dåligt samvete!
    Gammal tråd, men jag hittade den när jag googlade.. Hönsmammn kanske kan andas ut?
    Gör detta dagligen. Sköljer ur flaskan och diskar om den är extra smutsig. Sonen är 7 veckor och under denna tid har jag kokat flaskorna ca 5 ggr.
    Kan tänka mig att det är värre om man inte sköljer ur utan bara tömmer och fyller på igen. 
  • RubyRed

Fast det kan väl ändå inte vara bra, att göra det mer som regel än undantag? I vårat fall var det ju en olycka..

• RubyRed

Phjew, inget hände! Han mår bra, har inte ens haft lite ont i magen som han ofta får på kvällarna/nätterna :)

Svar på tråden Hur farligt är det med smutsig flaska?