Vad gäller bärsjal har jag inget tips; jag har aldrig använt en själv. Däremot så upplevde vi att det var väldigt krångligt med vagn på många ställen: inga trottoarer, väldigt smala gator, stora gropar i gatorna, omöjligt att köra i sand. Många gånger tänkte jag att det vore smidigt att ha barnet på ryggen, men jag har tvillingar så det var aldrig aktuellt. En fördel med vagn är att barnen kunde sova i dom på kvällarna, så vi föräldrar fick äta middag ifred.
Vad gäller bilstol så finns det på vissa öar. Men det är inget du ska räkna med. När vi var på Lefkas (ej båtluff) så hyrde vi bil på flygplatsen. Där fanns bilstolar. Nu senast var vi på 3 öar och hyrde bil på alla tre. Inte på något av ställen fanns bilstolar. På de öar vi var, var det inte mycket biltrafik. Vi kör lugnt och försiktigt och det kändes inte läskigt att låta barnen sitta med bara bälte. Om man väljer att båtluffa i Grekland så får man vara beredd på att barnen åker utan bilstol. Hyrbilar på icke-charter öar har sällan bilstolar, taxibilar med bilstol är svårt att få tag i, säsrkilt om man har en båt att passa. Hotellägarnas minibussar har sällan bilstolar. Annars är det bättre att åka charter och boka bilstol genom den svenska arrangören.