• Vårrus

Väntar på missfall :-(

Hej, idag var jag på VUL, skulle ha varit i vecka 10+4 men tyvärr var fostret dött. Läkaren sa att vi skulle vänta på att kroppen själv stöter ut fostret men hur länge ska man vänta på det? Vad är fördelen med att kroppen själv stöter ut fostret? Kan det vara farligt att skrapas i nuläget när jag inte har börjat blöda ännu? Jag har dålig erfarenhet från mitt tidigare missfall när jag fick en sån blödning att jag inte tog mig upp från toaletten och fick åka till akuten. Detta vill jag verkligen inte uppleva igen och känner därför en viss oro för att vänta på kroppens egna reaktion.

Någon som varit i liknande situation eller vet något om detta?

• Svar på tråden Väntar på missfall :-(
  • Knasten83
    Vårrus skrev 2009-10-13 16:29:42 följande:
    Hej, idag var jag på VUL, skulle ha varit i vecka 10+4 men tyvärr var fostret dött. Läkaren sa att vi skulle vänta på att kroppen själv stöter ut fostret men hur länge ska man vänta på det? Vad är fördelen med att kroppen själv stöter ut fostret? Kan det vara farligt att skrapas i nuläget när jag inte har börjat blöda ännu? Jag har dålig erfarenhet från mitt tidigare missfall när jag fick en sån blödning att jag inte tog mig upp från toaletten och fick åka till akuten. Detta vill jag verkligen inte uppleva igen och känner därför en viss oro för att vänta på kroppens egna reaktion.Någon som varit i liknande situation eller vet något om detta?
    va hemskt att ni behövt gå genom detta.. Beklagar!
    Tycker det är konstigt att de inte lyssnar på hur du haft det och hör att du är lite extra orolig, de måste ju kunna göra ngt för dej?
    Jag vet inget om det så jag kan inte hjälpa dej..
    Lycka till iaf!
  • NilssonBroberg

Fick du vänta på att kroppen skulle stöta bort det... Skandal!

Svar på tråden Väntar på missfall :-(