• morgonsolan

Kläder till mkt prematura barn?

Jag undrar var jag hittar pyttesmå kläder, alltså mindre än strlk 46, att ge i present till en nyfödd bebis som endast väger 416 gram? Är det någon som vet en bra nätshop, eller finns det helt enkelt inte att få tag på?

(jag vet att bebisen inte har kläder på sig under tiden i respiratorn, men jag tänker att h*n kan behöva något fint lite längre fram. Framför allt så vill jag ge ngt fint som mamman, min vän, blir lite glad över under här turbulenta tiden).

Alla tips tages tacksamt emot! /Solan

• Svar på tråden Kläder till mkt prematura barn?
  • Sencha

Jag tror att de säljer stl 40 på Gekås i Ullared?
    Jag TROR också att Åhléns har/haft...?

(Men jag har ingen egen erfarenhet.)

0401 & 0807
  • Isa83

Här är en bra länk med lite smått o gott=)
    www.pytteliten.net/

Finns ju dock inte så jättesmå kläder men dockkläder är ju ett tips annars, finns mycket fina sådana

Lycka till!

• Mammatillmini2008

Det finns en märke som heter Little Bee som säljer kläder från stl 32, vet inte om dom har en hemsida men här hemma där jag bor i Uppsala så säljer dom det märket på både Barnens Hus och babyland, hoppas du hittar någe fint och att den lille mår bra

• Lilla Ls mamma

Gekås har ner till storlek 32 och väldigt söta grejjor. Annars är faktiskt hm ett tips deras storlek 45 är i storlek med många andra märkens 40 och dessutom lite smalare i passformen vilket passar en liten prematur bättre. Annars ligger det ju en annan tråd här i prematurforumet om en tjej som är intresserad av att sy och sälja prematurkläder, kanske värt att kontakta henne och be henne sy upp någonting gulligt, då blir det ju lite mer speciellt

• knäppisen

Dockkläder är inget bra alternativ. Fulla av kemikalier (ofta) och alldeles för hårda sömmar för en förtidigt född bebis.

• morgonsolan

Oj! Måste ha missat att ngn tipsat om dockkläder? Nej, det skulle jag absolut inte köpa till en liten nyfödd människa..

knäppisen skrev 2009-10-13 17:30:26 följande:
    Dockkläder är inget bra alternativ. Fulla av kemikalier (ofta) och alldeles för hårda sömmar för en förtidigt född bebis.
  • Isa83

Det var dumma jag som tipsade om dockkläder... Det var jättemånga som tipsade mig om det nrä min son föddes och även många på samma avdelning som köpte det faktiskt :-S
    Jag gjorde det dock inte för Liam kunde ha kläder i stl 40 när han började ha kläder!! Sorry!!

Svar på tråden Kläder till mkt prematura barn?