• puppi

huvudvärk och suddig syn?

Hej på Er,

Jag är i vecka 36 och de senaste två dagarna har jag haft en huvudvärk som har lett till att jag har svårt att fokusera på saker på nära håll. Huvudvärken är hela tiden men den suddiga synen kommer och går (värst är det efter jag har vaknat på morgonen men sedan försvinner det). Jag har aldrig haft migrän eller nåt sånt innan.

Är det nån som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden huvudvärk och suddig syn?
  • apelsina

Hej!
    Kan vara migrän, men också eventuellt något allvarligare. Gå till en läkare för säkerhets skull...

Krya på dig!

• Hygea

Hejsan puppi! (charmigt nick måste jag säga)

Min mor hade samma sak i slutet av sin graviditet, när hon låg med värkar på förlossningen så blev hon blind i några minuter. Hen kunde tappa balansen och hade ofta huvudvärk.
    Har du högt blodtryck? Min mor har ett (vet inte hur det stavas) Anerysm, som ledde på senare år till en hjärnblödning. Vill inte skrämma men detta var hennes fall, hon klarade förlossningarna galant!
    Kolla upp med din Bm, läkare etc så att du inte har det också. De missade detta på min mor och det är riskabelt!
    Hoppas att det snart blir bättre!

*Kramar* /Mica.

• Zmulan

Tycker det låter som det kna vara havandeskapsförgiftning på gång, ring till din bm eller en läkare omgående....*kram*...menar inte att oroa dig, men bättre att ringa en gång för mycket....Lycka till!!!

//zmulan v.31

• Lotta73

Denna informationen hittade jag på en sida:
    "En del kvinnor kan börja se sämre och lite suddigt under graviditeten. Det kan bero på att man samlar på sig vätska i kroppen under slutet av graviditeten. Vattnet fyller även ögats vävnader och kan ge suddig syn eller till och med fläckar i synfälten.
    Berätta alltid för din barnmorska ifall du ser suddigt för i en del fall kan det även vara ett av de tecken som kommer i samband med en havandeskapsförgiftning."
    Eftersom du även har ont i huvudet så tycker jag du ska ringa BM och fråga om råd. Lycka till!

• puppi

Tack. Ringde min BM och har fått tid idag.

• Ina79

Jag har liknande besvär. Har varit genomförkyld i över en vecka. Men min syn har bara blivit värre. Har glasögon och är översynt i normala fall. Men nu är det jättejobbigt, har svårt att fokusera på nånting utan att få ont i huvudet. Går som en zombie om dagarna...
    Kan det bero på vattenansamlingen jag har i kroppen?
    Huvudvärken kan kanske i mitt fall bero på svullna bihålor...
    Kör med Rhinocort, kortison-nässpray...
    Måtte detta gå över....
    Graviditeten förvärrar bara allting!

• Snutten

Huvudvärk och synrubbningar kan vara tecken på havandeskapsförgiftning. Ta genast kontakt med din BM!!!

• puppi

Hej på er,

nu har jag varit hos min BM. Blodtrycket har gått upp men ingen protein i urinen. Ska på extra kontroll tills bebisen kommer. Hon tyckte att det var jätte bra att jag hade tagit kontakt med dem.

Tack för rådet.

Svar på tråden huvudvärk och suddig syn?