• thebaby

Flera som är hemma med två barn?

Hej där!

Jag går här hemma med min dotter på 18 mån och min son på 3 mån. Livet har börjat få sina små rutiner nu och man har kommit in i livet som tvåbarns mamma. Har en grupp med mammor som ses en gång i veckan som rutin, men det är med de minsta (andra mammorna har sina störe på dagis.) och så går man ju till öppna förskolan och så. Men skulle vara trevligt att få lite kontakt med mammor som är hemma med sina båda barn som har tätt mellan barnen, för att snacka om allt, och till och med ses. Så finns de fler  tvåbarns som är mammor hemma?

• Svar på tråden Flera som är hemma med två barn?
  • Flickan och kråkan

Hej hej!

Storebror är 21 månader. Lillebror är 5 månader. Båda sover just nu, så jag har dygnets timme av "icke-mamma" . Fast de vaknar vilken minut som helst nu

• thebaby
    Flickan och kråkan skrev 2009-10-08 11:20:47 följande:
    Hej hej!Storebror är 21 månader. Lillebror är 5 månader. Båda sover just nu, så jag har dygnets timme av "icke-mamma" . Fast de vaknar vilken minut som helst nu
    Hej, vad roligt, då är det ju nästan samma ålder emellan dem som mina två :)
    ja, skönt att de sover samtidigt, här är det lite olika varge dag, så vad har ni för er om dagarna då?
  • thebaby
    Hemmaföräldern skrev 2009-10-08 13:46:25 följande:
    Vill du hitta fler som är hemma så besök www.hemmaforaldrar.se och deras samtalsforum. Du kan också bli medlem i nätverket :) men behöver inte vara det för att besöka samtalsforumet.
    åh tack så mycket, ska genast kolla in där!
  • Dithaa

Halloj!
    Jag går också hemma med två små barn. Min son skall fylla 2 snart och min lilla dotter är 6 mån....Skulle va jätte kul att lära känna dig och dina barn. Tycker så synd om min lilla son han träffar inte så många barn och dagisplatserna är överfulla här i Danderyd där vi bor =( Vart bor ni någonstans?

• Flickan och kråkan
    thebaby skrev 2009-10-08 12:36:56 följande:
    Hej, vad roligt, då är det ju nästan samma ålder emellan dem som mina två :) ja, skönt att de sover samtidigt, här är det lite olika varge dag, så vad har ni för er om dagarna då?
    Ja, vi är ute väldigt mycket. Stora A stormtrivs utomhus....och lilla A verkar också nöjd då. Bär honom i sjal så mycket att titta på....och så klättrar vi och åker rutchkana med storebror . Hoppas, hoppas, hoppas den fina hösten fortsätter. Börjat bli blåsigt och kallt här....men inte så mycket regn....ännu.....Är lite smånojig angående influensan så vi hoppar ÖF nu......ute på lekplatserna brukar vi träffa ett par barn varje dag i alla fall och det verkar storebror helt nöjd med.....men det blir ju besvärligare om det blir riktigt höstrusk.

Hur har ni det....var ni nu bor?
  • mysens dagbok

Hej!
    jag har en dotter som snart blir 21 månader, och väntar syskon när som helst ;) BF 30 okt, skulle också vilja lära känna några mammor att umgås med om dagarna:) själv bor jag i Göteborg, nån mer?

• Meli

Jag är också hemma med mina två yngsta (äldsta går i ettan)
    De är snart 3 år och 1,5 år.

Usch, idag var det kallt och jag fick SKRAPA bilen, brrrrr, har ingen lust alls att gå på någon lekplats. Men som den duktiga mamma man är så

VI brukar gå till Öppna förskolan och kyrkis.

• helott

hejsan.
    jag går oxå hemma med en son född mars-08 och en feb-09

• Meli
    helott skrev 2009-10-13 09:38:03 följande:
    hejsan. jag går oxå hemma med en son född mars-08 och en feb-09
    Det var tätt
  • Flickan och kråkan

mysens dagbok skrev 2009-10-13 09:34:00 följande:

Hej! jag har en dotter som snart blir 21 månader, och väntar syskon när som helst ;) BF 30 okt, skulle också vilja lära känna några mammor att umgås med om dagarna:) själv bor jag i Göteborg, nån mer?
    Mölndal . Våra äldsta är rätt jämnåriga. Stora A föddes 22/12 -07.
  • helott
    Meli skrev 2009-10-13 09:38:53 följande:
    Det var tätt
    japps och är en väntas i januari-10
  • Meli

Du kör på 11 månader emellan.

Det låter jobbigt, men samtidigt kul. Barnen kommer nog att komma väldigt väldigt nära varandra.

Hade också velat ha mycket tätare, i alla fall mellan ettanoch tvåan där det är 4 år emellan, men ibland blir det inte osm man tänker sig....

Lycka till!

• helott

japps han/hon är den sista för mig sen är jag för gammal (enligt mig själv) jag har 2 år mellan dom två älsta.födda 90,92 hopp på nästan 10 årfödd 02 på den 3:e sen så är dom små födda 08,09

• inkka

Jag har två hemma, födda sept -05 och maj -07 (så de är inte så jättesmå längre :))

Svar på tråden Flera som är hemma med två barn?