• Ellenö

rädd förstföderska!

Var precis på mitt förhoppningsvis sista besök på MVC innan lilla tjejen vill komma ut har BF imorn... Men jag är livrädd min Bm sa högt och tydligt att det här är minsann inget under 4 kg oj oj här blir det en stor bebis! måste dom säga så?

• Svar på tråden rädd förstföderska!
  • Siriva

Nä gud, det är väl en fullständigt onödig kommentar. (om ni inte har haft en sådan jargong tidigare)

Försök att inte bry dig om hennes kommentar. Det kommer att gå bra! Försök att inte oroa dig. Du vet inte hur det kommer att bli så ta inte ut allt negativt i förskott.

Snart har du din lilla tjej hos dig. Se till att vila och ta hand om dig tills det är dags.

• Ellenö
    Siriva skrev 2009-10-06 11:18:33 följande:
    Nä gud, det är väl en fullständigt onödig kommentar. (om ni inte har haft en sådan jargong tidigare) Försök att inte bry dig om hennes kommentar. Det kommer att gå bra! Försök att inte oroa dig. Du vet inte hur det kommer att bli så ta inte ut allt negativt i förskott. Snart har du din lilla tjej hos dig. Se till att vila och ta hand om dig tills det är dags.
    ja nä det är väl bara att försöka tänka positivt antar jag, men man blir ju lite skraj när ens BM ser ut som hon sett ett spöke när hon känner på magen och tycker det är en STOR bebis! men tack för dom lugnande orden i alla fall, nu ska jag bara vila och hoppas på att hon vill komma ut snart:)
  • Smulan87

Ja gick upp 40 kg, och mitt sfmått låg över tvillingkurvan, dom sa att de kommer inte bli en liten bebis, men ut tittade en 3,5 kilos =)

(¯`°?.¸ ♥ Devin 090615 ~ linaekesrydh.blogg.se ♥¸.?°´¯)
  • Ellenö
    Smulan87 skrev 2009-10-06 11:24:30 följande:
    Ja gick upp 40 kg, och mitt sfmått låg över tvillingkurvan, dom sa att de kommer inte bli en liten bebis, men ut tittade en 3,5 kilos =)
    ja hoppas det blir samma för mig:) ja tycker inte dom borde yttra sig så mycket om stora eller små barn, jag blev iaf jätterädd.. Men de har börjat lägga sig nu:)
  • Smulan87

ja asså man ka ta de som säger med en nypa salt, för de behöver inte alls stämma liksom..>.< men de lösersig , tänk såhär, även om barnet väger 3 kg el 4 kgså är de omfånget på huvudet som gäller, så även om barnet är stort så kanske huvudet inte är större än normalt heller? ;>

Ellenö skrev 2009-10-06 11:27:21 följande:
    ja hoppas det blir samma för mig:) ja tycker inte dom borde yttra sig så mycket om stora eller små barn, jag blev iaf jätterädd.. Men de har börjat lägga sig nu:)
    (¯`°?.¸ ♥ Devin 090615 ~ linaekesrydh.blogg.se ♥¸.?°´¯)
  • Malinka1984

vikten har ingen betydelse på bebben tycker jag utan längden. får man en lång bebis på 4 kg är d ju ingen match :) Och tycker oxå d va en jäkligt onödig kommentar. Fick precis samma från min BM då jag väntade mitt första barn.

• Spinnelin

Förstår att du blev orolig men jag tror det är jättesvårt att uppskatta storleken på bebisen i magen. Barnmorskan sa att jag skulle få en liten bebis på runt 3 kg, men det kom ut en tjej på 54cm och 3,8 kg. Det är så olika hur livmodern ligger, om den gömmer sig inåt eller putar utåt vilket ju ger ett större SF-mått.

• Maria A Koberg

OJ, du måste fått ut din lilla krabat vid det här laget. Det är ju ett tag sen inlägget skrevs.

• Toddes mamma

Usch, är så jobbigt när de kläcker ur sig sånna knäppa kommentarer!!
    Så sa min barnmorska med, att det var en stoooor bebis i magen, ut kom en kille på 3.600gr, 52c, tyckte inte jag var så jävla stooort..

Svar på tråden rädd förstföderska!