Ni som har barn med mjölkallergi, känner ni igen er??
Jag famlar efter halmstrån just nu.. Min tjej som är 7 mån vaknar allt mellan 5 och 15 ggr per natt och har gjort det de senaste 4 månaderna. Hon sover otroligt oroligt, fäktar och sparkar och gnyr. Många nätter känns det som att hon aldrig somnar utan bara slumrar. Min syster föreslog tidigt mjölkallergi men jag tyckte det kändes långsökt. Men så fick hon eksem för 2-3 veckor sedan så nu provar vi mjölkproteinfritt sedan 1v tillbaka. Till saken hör oxå att hon saknar aptit på allt annat än bröstmjölk. Öppnar inte munnen för något. Jag köpte nu enago välling som hon fick smaka i pipmugg och hon tyckte om det. Så samtidigt som vi uteslöt mjölken började hon faktiskt äta annat än bröst. Men den här senaste veckan har hon rent ut sagt sovit rövdåligt och jag känner mig urstressad.
Hoppas att ni orkar läsa och komma med någon tanke..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-07 12:48
Tack för svaren. Har varit hos läkare och ska få ta prov för mjölk och ägg iaf, få se om det visar ngt. vi ska även ge henne sempers magdroppar. Jag önskar att jag åtminstone fick två timmars sammanhängande sömn. Höll på smälla till läkaren när hon sa att "man får räkna med att sova dåligt när man har små barn" och "du som ser så pigg ut". Kränkande.