• Anonym

Finnar på rumpan

Lite pinsamt problem men det är så att jag brukar få finnar på rumpan .. tycker det är så pinsamt när min kille ser det.. nån mer som har det elelr vet om man kan gör anått åt det ?

• Svar på tråden Finnar på rumpan
  • LillaÄrtan

Ahh.. det är väl klart... massa finfina prickar på skinkorna

• xxmeyaxx

asså, du är inte ensam. blir fan tokig. Ända sedan jag slutade med p-piller så har jag blivit attackerad av en massa finnar över hela jävla kroppen. Gahh! Save me!

• Mesangium

har hört att man kan få finnar av balsam om man inte tvättar sig med duschcreme EFTER att man sköljer ur balsamet.

förutom det fnins det ju clearasil body..

• Kiwis mamma

Jag hade under c:a 5 års tid stora problem med kvisslor på rumpan och i ljumskarna. Det var mycket mer än några stycken som man kan få, mina var väligt många och utbredda över ett stort område. Såg mer ut som utslag men var som finnar som blev inflammerade. Ett tag täckte de hela den delen som man sitter på (rumpan och låren).

Sökte hjälp hos tre medicinsk kunniga (både vårdcentral och via skolsyster på högskolan) under flera år. Alla sa att jag skulle torka ut med alsollösning eller alsolsprit. Körde stenhårt med detta men inget hjälpte.

Flyttade till en ny stad och sökte igen på vårdcentral. Nu förklarade min jättebra läkare att uttorkning med alsolsprit eller liknande var helt fel! Torkar man ut huden bildas små, små sprickor där smuts och bakterier kan tränga ner och orsaka inflammation/finnar. Istället fick jag antibiotika och en salva som heter Fucidin-hydrocortison som har funkat jättebra! Tydligen kan man ha anlag att få någon sorts svamp som hjälper bakterierna att fästa vid huden men denna salva motverkar även denna svamp samt att det dödar bakterier. Nu är jag fin på rumpan men fick tillbaks problemet en gång och då smörjde jag enbart med salvan (ingen antibiotika) och då försvann det. Nu har jag alltid en tub hemma som jag kan smörja på vid behov. Använder även bara bommusltrosor då syntetmaterial stänger in huden.

Svar på tråden Finnar på rumpan