• Lilla V

Rivmärken på rumpan på dagis??

2 ggr nu har tjejen haft rivmärken på rumpan av alla ställen när hon kommit från dagis. Förra gången var det ganske högt upp, jag sa inget om det..tänkte att kanske nåt barn liksom tagit fast i henne bakifrån o råkat riva när blöjan glidit undan lite.

Men så idag hade hon 2 riv mitt på ena skinkan. Inte jättemycker men det var rött o en pytteliten sårskorpa liksom. JAg sitter o funderar på hur det kan komma sig...För de går ju inte utan blöja väl så där borde de inte komma åt att riva henne. JAg har aldig sett att hon tagit handen innanför blöjan själv nånsin.

Känner för att fråga personalen men jag vill ju inte de ska tycka jag e jobbig o misstänker dem för att riva henne :)
    Tänkte att kan nån fröken haft nån ring när de bytt? Känns lite otroligt men man undrar ju. Ska man acceptera detta bara eller kan man fråga fröknarna? Vad kan det komma utav tro?

• Svar på tråden Rivmärken på rumpan på dagis??
  • anirac1

Fråga personalen om dessa rivmärken. Kan ju vara så att hon har rivit sej på ngn leksak...

• Morbid Mistress

Såvida man inte har blöjan superthigt så är det lätt att få ner en hand och klia och man behöver inte heller alltid som förälder se när de gör det. Dvs även om du inte har sett det så betyder det inte att hon inte gjort det

• SunnyBunny

Ingen aning vart det kan ha kommit ifrån. Men jag skulle fråga. Jag frågar varje gång min dotter har synliga sår/rivmärken/blåmärken om de vet hur de har kommit till. Jag anklagar dem inte, och de hoppas jag dem vet...

• Lilla V

Morbid Mistress skrev 2009-09-29 22:48:33 följande:

Såvida man inte har blöjan superthigt så är det lätt att få ner en hand och klia och man behöver inte heller alltid som förälder se när de gör det. Dvs även om du inte har sett det så betyder det inte att hon inte gjort det
    Jo sant men jag ser ju henne så gott som hela tiden vanligtvis o jag har aldrig sett detta men men man kan ju inte utesluta det. Hon måste kliat jävligt hårt isåfall. Såg mer ut som hon ritiv sig på rosor typ.
  • Lindreas

Fråga! Det kan absolut finnas en enkel och logisk förklaring, men fråga! Jag har haft barn på mitt jobb som "smitit" utan blöja och hunnit med att bråka lite med kompisarna, så det behöver inte vara allvarligt. Däremot undrar jag varför inte personalen sa något till dig när du hämtade?

Fråga! :)

• Lilla V
    SunnyBunny skrev 2009-09-29 22:49:49 följande:
    Ingen aning vart det kan ha kommit ifrån. Men jag skulle fråga. Jag frågar varje gång min dotter har synliga sår/rivmärken/blåmärken om de vet hur de har kommit till. Jag anklagar dem inte, och de hoppas jag dem vet...
    Nä precis man vill inte att det ska låta som man anklagar men så känns det ändå rätt att fråga. Ska nog göra det, hoppas de ite tar det som påhopp. Jag kan ju bara fråga om de sett något hur de kan ha kommit till.
  • Lilla V
    Lindreas skrev 2009-09-29 22:51:05 följande:
    Fråga! Det kan absolut finnas en enkel och logisk förklaring, men fråga! Jag har haft barn på mitt jobb som "smitit" utan blöja och hunnit med att bråka lite med kompisarna, så det behöver inte vara allvarligt. Däremot undrar jag varför inte personalen sa något till dig när du hämtade?Fråga! :)
    Nä, det undrar jag med, men jag antar att de glömt det eller inte märkt det.
  • Morbid Mistress
    Lilla V skrev 2009-09-29 22:50:52 följande:
    Jo sant men jag ser ju henne så gott som hela tiden vanligtvis o jag har aldrig sett detta men men man kan ju inte utesluta det. Hon måste kliat jävligt hårt isåfall. Såg mer ut som hon ritiv sig på rosor typ.
    Fast barnhud är tunn och det behövs inte att de kliar hårt för att få ett rivmärke. Enligt min ringa erfarenhet så är just skinkorna ett utsatt ställe då det är lätt att det börjar klia under blöjan eftersom det blir varmt och tätt.
  • Lindreas

Ja, det kan vara så. Men jag kan nästan lova att personalen inte kommer ta illa upp, såklart beroende på hur du frågar, men förmodligen har de missat att berätta för dig. Berättar du hur det går? :)

• Lilla V

Morbid Mistress skrev 2009-09-29 22:53:30 följande:

Fast barnhud är tunn och det behövs inte att de kliar hårt för att få ett rivmärke. Enligt min ringa erfarenhet så är just skinkorna ett utsatt ställe då det är lätt att det börjar klia under blöjan eftersom det blir varmt och tätt.
    Okej kan ju va så men jag kanske ändå bara frågar om de sett om hon rivit sig på nåt eller så
Svar på tråden Rivmärken på rumpan på dagis??