• Jojjo

Neo för barn födda 35+?

Jag misstänker att bebisen där inne vill ut lite tidigare än beräknat (2/11). Har varit sjukskriven sen v 25 pga av massa sd. Har en son sen innan som kom i 36+1. Var till bm igår och hon sa att bebisen ligger så långt ner (fixerad) att hon inte kunde känna huvudet. När sonen kom i 36+1 vägde han 3190 g och var 48 cm lång. Han var "färdig" och vi åkte hem efter 3 dagar (normalt här i stan för förstföderskor). Nu undrar jag hur stor skillnad den där veckan i magen gör, är i v 35+0 idag och har senaste dagarna känt mer onda förvärkar och har en ihållande mensvärk som inte ger med sig. Behöver man ligga på neo när de kommer i den här veckan och ungefär hur länge innan man kommer hem? Hur har era mått?

• Svar på tråden Neo för barn födda 35+?
  • Fia86

Min dotter kom också i v.36.. 36+4 närmare bestämt, hon var 50 cm lång och vägde 3160 g.. Jag tror inte att det kan vara så stor skillnad på v.35 och 36 faktiskt..

• Jojjo

Nej, jag hoppas på det...=) Men skulle vilja knipa den här vecka med då de inte tar emot på fl här innan man gått 36 fulla. Var precis på håret med sonen=)

• Fia86

Förstår det.. Hålle tummarna.. Hoppas du får bättre svar.. Men har iaf hjälpt till att puffa tråden

• Millli

Neo är för de som är sjuka eller behöver hjälp om jag förstått det. Mår bebisen bra stannar man nog på bb. Men det här är bara vad jag tror. Vi hamnade på neo, men då kom plutten 24+4. De som vi mötte där som fick i 34 och uppåt fick åka hem efter några dagar om det inte längre var problem. Håller tummarna att din lille håller sig inne ett tag till!

• engla85

Min son föddes i v 35+2 då vägde han 2365g o va 46.5cm vill ja minnas iallafall vi fick ligga kvar 8 dagar på neonatal avdelningen, sen fick vi tidighemgång men lik förbaskat blev vi kvar igen på sjukan när gulsoten hade stigit så sammanlagt 19 dagar var vi kvar. lycka till

• Jojjo

Tack för svaren, ska försöka knipa ett par veckor till....=)

• FamÅsling

Hej. Våran son föddes i vecka 36+4, vägde då 2660g och va 46 cm lång. Vi fick ligga först 2 dagar på BB, med extra matning sen blev vi flyttade till neo i ytteligare 2½ vecka. Han föddes 19 december 08 och vi blev utskrivna 4 Januari 09. Men beror lite hur stort barnet är och hur alla värden ligger!

• elinamedtheo

Min son är född i vecka 35+0 och han låg på neo i 1½ dygn men det var pga han hade o,0 i blodsocker och inte ville äta men annars mådde han hur bra som helst. Var 47 cm lång och vägde 2955 gram.

• Jojjo
    FamÅsling skrev 2009-09-30 18:17:35 följande:
    Hej. Våran son föddes i vecka 36+4, vägde då 2660g och va 46 cm lång. Vi fick ligga först 2 dagar på BB, med extra matning sen blev vi flyttade till neo i ytteligare 2½ vecka. Han föddes 19 december 08 och vi blev utskrivna 4 Januari 09. Men beror lite hur stort barnet är och hur alla värden ligger!
    Oj, vad olika det kan vara. Med min son som kom i 36+2 var det inga konstigheter alls.
Svar på tråden Neo för barn födda 35+?