• myrstacken

Får ni dåligt samvete om ni surfar på nätet när ni är mammalesdiga.

Får ni dåligt samvete om ni surfar på nätet när ni är mammalesdiga. Inte så kul för erat barn som då får leka:) ensam hemma eller? Min lilla brukar klättra och slita i mig som att hon vill att jag ska ge henne all uppmärksamhet...

• Svar på tråden Får ni dåligt samvete om ni surfar på nätet när ni är mammalesdiga.
  • clembke

Nä, varför skulle man? När killen kalla på min uppmärksamhet så släpper jag datorn o är med honom. Eller så få han sitta med mig i knät.
    O när han är nöjd o jag inget ha att göra så sätter jag mig o surfar lite.

• MalinAnnaJosefine

Min son är 4 månader och jag sitter bara vid datorn när han sover - vilket fortfarande är väldigt mycket.

Vackra Oliver 2 juni 2009
  • La Lola

Inte det minsta dåligt samvete.

Hedda leker själv längre stunder o "säger till" om hon vill ha sällskap o då får hon det.
    Jag är inloggad hela dan men pysslar med annat oxå mellan varven.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • lövet2

Nej, bara om jag skulle försumma barnen. Min yngsta hade en koja under databordet, så hon brukade sitta och leka där när jag var vid datorn ...

Another time!
  • Alexi

Jag är också online hela dagarna, surfar och mailar när dottern sover eller leker på egen hand. Vill hon att jag ska göra annat gör jag förstås det, hon går först.
    Varför skulle man ha dåligt samvete!!??

• Allt går fort

varför ska man ha dåligt samvete över det sålänge barnet går i första hand? nej de förstår ja inte och har aboslut inte jag.

• Miss Lau

Absolut inte. Vad ska man annars göra när barnet sover

Är mina barn vakna brukar jag dock inte sitta vid datorn utan då gör jag annat.

• piggen

Har inte dåligt samvete om han roar sig själv. Men vill han ha min uppmärksamhet genom att dra i mig så slutar jag surfa givetvis, annars hade jag fått dåligt samvete. Surfar mest när han sover.

• Hanniz84

nää, intte för hennes skull.. det är inte så att hon får ligga o skrika för att jag måste skirva ett inlägg lr liknande..

hon är bara 2mån så roar sej inte så mkt själv ännu.. o vill gärna vara med hela tiden när hon är vaken..
    men brukar ibland ha henne i knäet medans jag surfar, sjunger o babblar med henne under tiden.. o det gillar hon, för just nu duger det bara att sitta framåt..

däremot kan jag få dåligt samvete för att jag borde göra nåt vettigt istället för o sitta här när hon sover, men samtidigt... jag behöver få sitta o slappa lite oxå... eller hur

BF 22juli *Längtar*
  • Kajak

Nää har inte dålig samvete...

Jag är online hela dagen o barnen leker tillsammans bredvid mig.
    Dom säger till om dom vill mig nåt.
    Så släpper jag bärbara dator snabbt.

Jag kollar på Tradera, Blocket, Familjeliv m.m....

• Meli

Det beror på hur länge man gör det. Jag tycker det är viktigt att barn lär sig leka lite själva och inte bara serveras med aktiviteter hela tiden.

men man kan naturligtvis inte sitta vid datorn flera timmar i sträck.

Svar på tråden Får ni dåligt samvete om ni surfar på nätet när ni är mammalesdiga.