• Anonym (Flörtig)

Jag flörtar med andra män

Jag har en tendens att vilja flörta med andra män, trots att jag älskar min man och absolut inte skulle kunna vara otrogen mot honom. Jag flörtar väldigt "light", det är inte så att jag vrålkollar och skickar iväg "jag vill ha dig-blickar". Nä, mer att jag går omkring med en känsla som jag låter mannen/männen ifråga få märka. En blick, ett leende, en försiktig antydan i ett mejl... När jag analyserar mig själv känner jag att jag har ett stort bekräftelsebehov, och jag tror inte att min man kan fylla det hur perfekt han än är. Jag mår såååå bra av att känna "manlig uppskattning", att märka hur någon tittar (män är ganska enkla att läsa av...). Om jag är iväg på okänd mark, typ konferens, så kan jag gå ett steg längre och flörta tydligare men utan att jag förlorar övertaget. I just like it!

Är jag helt galen eller finns det fler som gör så här? Jag har aldrig varit otrogen och tänker inte vara det heller. Men det finns en enorm lockelse till det förbjudna! Jag känner mig levande, vacker, sexig och åtråvärd när jag får uppmärksamhet. Och tack vare att jag är en "vanlig" kvinna med "vanlig" kropp och "vanligt" utseende, så drar jag aldrig till mig kåtbockarna som bara vill titta ner i urringningen. Nej, jag tror att jag uppfattas som sexig eftersom jag är smart och självsäker (men inte kaxig). Jag tror på mig själv och vågar visa det, och det är oerhört attraktivt.

Skulle vara kul om någon svarar som känner igen sig...

• Svar på tråden Jag flörtar med andra män
  • Anonym (oxå)

Jag gör så ibland, men mest bara på internet med folk jag möter där av olika anledningar. Jag är ganska blyg i verkligheten men det händer väl där någon gång då och då ibland. Men min sambo har ingenting emot det så länge som det är så oskyldigt. Jag tror att han tror att jag gör det omedvetet, att jag helt enkelt är en ganska flörtig person. Kanske inte din heller skulle ha något emot det?

• jenny99

Jag är lyckligt gift sen många år,och jag flirtar ofta.
    Älskar det.

Jag tror min man gör det med,men han skulle inte våga erkänna för han är så feg ha ha ha.Det är kul att flirta så för min del blir jag bara glad om mannen gör det ochså.

• Anonym (samma)

Vad är det för fel på det? Det är väl härligt att känna sig bekräftad...

• Furie

Alla borde flirta mer! Män och kvinnor - flirta och låt varandra flirta och må bättre. En liten blick eller en antydan kan göra dagen så mycket bättre och färgglad! Man kan älska sin partner lika mycket fast att man vill ha bekräftelse från andra.

• Martin sth 72

Superkul så länge man har kontrollen och jag hoppas för er skull du kan behålla den. Jag skulle dock avråda till det då jag jag tror att hur mycket man än tycker man kan kontrollera det så händer det till slut det som inte skulle... Man trillar dit. Har tyvärr dyster erfarenhet från den motsatta sidan då min fru tyckte hon kunde kontrollera detta superba. Detta skulle tom hon kunna ha skrivit.. Tyvärr gick hennes flirtande ett steg över gränsen vid ett par tillfällen och hon fick känslor för den andre. Dem kom dock aldrig så långt som till sex innan jag fick reda på det..

• Anonym

Jag flirtar när jag finner intresse för den andre så kanske lite mer selektivt än dig ts, också gift...
    Stora skillnaden är väl att 1. jag är beredd att gå längre, knappast i alla fall, men de där jag uppenbart flörtar (dvs mer än bara en snabb blick ute på stan) och 2. jag lever i ett öppet förhållande.

risken att "trilla dit" som någon pratar om ser vi nog olika på.

• Anonym (jag med!)

Åh, så kul! Det kunde lätt ha varit jag som skrivit inlägget
    Har en flirt på jobbet och jag bara VET att det kommer aldrig hända något, jag kommer aldrig ta det steget, och inte han heller. Men det sätter en guldkant på min vardag, jag fixar mig och klär mig snyggt, njuter av bekräftelse och min man får en snygg fru som känner sig sexig och det är han som "skördar frukterna" så att säga.

• Anonym

Anonym (jag med!) skrev 2009-10-16 22:38:37 följande:

Åh, så kul! Det kunde lätt ha varit jag som skrivit inlägget Har en flirt på jobbet och jag bara VET att det kommer aldrig hända något, jag kommer aldrig ta det steget, och inte han heller. Men det sätter en guldkant på min vardag, jag fixar mig och klär mig snyggt, njuter av bekräftelse och min man får en snygg fru som känner sig sexig och det är han som "skördar frukterna" så att säga.
    Haha hur många "jag VET att" har man inte läst här på FL.. :)
  • Anonym (jag med!)
    Anonym skrev 2009-10-17 00:54:53 följande:
    Anonym (jag med!) skrev 2009-10-16 22:38:37 följande:
    Haha hur många "jag VET att" har man inte läst här på FL.. :)
    Jag förstår vad du menar, och vem vet, kanske du har rätt Men min man och jag är jävligt starka och har lång historia, så jag är säker på att min flirt är precis som jag skriver, en krydda i tillvaron. Jag kan ärligt säga att jag önskar min make detsamma, så länge det är mig han kommer hem till.
  • svera

Känner igen mig i det du skriver?allt handlar ju endast om känslor, vilka/vilken känsla det ger. Har oxå ett visst bekräftelsebehov?eller vill bara glida förbi utan att mannen får mig?typ😉🥳

• Anonym (Wtf)
    svera skrev 2024-09-12 22:31:27 följande:

Känner igen mig i det du skriver?allt handlar ju endast om känslor, vilka/vilken känsla det ger. Har oxå ett visst bekräftelsebehov?eller vill bara glida förbi utan att mannen får mig?typ😉🥳

Och du kände så stort behov att få ut det att du drar fram en 15 år gammal tråd?
  • Anonym (Flirtar inte)

Jag flirtar inte längre, inte ens oskyldigt. Blev vänstrande och skilsmässa pga detta. Flirtade med en kollega/tjejkompis många år, väldigt oskyldigt fram och tillbaks. bara på skoj. Sedan att det var knackigt i mitt äktenskap, pratade mycket förtroligt med varandra och sedan gick det längre.

Mitt äktenskap hade nog inte hållt ändå, min ex hade vänstrat före därav knackigheten men kanske? 

Man bygger upp mot sådant i framtiden genom att flirta på skoj. Det är som Löfven säger fast modifierat "Det blir vänstrande längre fram" En slags "investering"

Skulle inte göra så igen.

• Anonym (Mamma Mu)

Kul så länge det varar men snart är du gammal och grå och då försvinner det

• KimLinnefeldt

I princip tycker jag att man ska flirta, visa uppskattning och ta emot uppskattning.

Men...

Jag tänker på killarna du flirtar med. Om de tror att du vill inleda ett förhållande med dem men aldrig går vidare, då kan det skapa dålig stämning. I engelskan säger man hon är en "tease", alltså en retsticka som bara låtsas attraktion.

Så... flirta med empati och gärna med lite humor som visar att det är en lek, inget annat.

• MrBundy

Nu är ju alla såklart, som tur är, olika. Jag uppskattar verkligen när min sambo är flirtig. Det är hennes personlighet och något hon gör till viss del omedvetet. Det finns absolut inget otroget, dolt eller svekfullt med det. Hon gör det med glimten i ögat och med humor och leende. Hon skulle inte gå längre än till oskyldig flirt, så att någon man skulle speciellt besviken har jag svårt att tro. Hon gillar uppmärksamheten och mannen gillar uppenbarligen att titta på henne och ge komplimanger. Alla nöjda och glada!

• Anonym (Maria Magdalena)
    KimLinnefeldt skrev 2024-09-13 14:31:24 följande:

I princip tycker jag att man ska flirta, visa uppskattning och ta emot uppskattning.

Men...

Jag tänker på killarna du flirtar med. Om de tror att du vill inleda ett förhållande med dem men aldrig går vidare, då kan det skapa dålig stämning. I engelskan säger man hon är en "tease", alltså en retsticka som bara låtsas attraktion.

Så... flirta med empati och gärna med lite humor som visar att det är en lek, inget annat.

Om man flirtar med en man, alltså återkommande ger uppskattande blickar när man ses, i korridoren på jobbet klassikern.  Han verkar uppskatta det ? Vad tänker han då mest sannolikt tror du ? Om han befinner sig i ett långt äktenskap med vuxna barn tex ? Skulle ha ta det hela vägen ? 50-60 års åldern. är männen ff igång sexuellt ? hur många skulle ta chansen ? 
Svar på tråden Jag flörtar med andra män