• funfactory

Vad är snyggt på bleka människor?

Hallå!

Jag behöver lite tips.
    Jag är en väldigt blek tjej. Blek hy och brunt hår. Vad för färger ska man bära för att det inte ska se så extremt ut?
    Vad är snyggt på bleka människor?

Förr i tiden solade jag solarium och var brun och fräsch året om. Men för över ett år sedan bestämde jag mig för att tycka om mig för den jag är. Men jag tycker jag blir så extremt blek och undrar helt enkelt bara vilka färger det är bäst att använda då..

• Svar på tråden Vad är snyggt på bleka människor?
  • Mira 70

Min dotter(20 år) är också blek och hade blont hår. Hon färga håret svart, jag trodde då hon skulle se ännu blekare ut men det blev tvärtom.
    I varje fall så klär i hon väldigt bra i skarpa färger som röd, blå, riktig rosa, gul, grön osv.
    Så skarpa färger i kombination med något mer neutralt som tex svart tycker jag är snyggt.

• funfactory

Okej.

Jag är brunett. Jag bär oftast jordfärgde plagg eftersom jag tycker jag ser extremt blek ut i skarpa färger.

• Mira 70

Du ska givetvis ha kläder och färger du trivs i. Alla har ju inte samma smak.

• mssixty

Jag är också blek och har "mittimellanfärg" på håret (varken blond eller brunett). Jag undviker också skarpa/starka färger och har mer dämpade färger och vitt.

• iii

Jag har samma färger som dig TS och det är jättesvårt med kläder och smink tycker jag. Har man för neutrala färger så "försvinner" man, och har man för starka färger så ser man ännu blekare ut. Jag använder nu alltid lite brun utan sol året om. Bara så mycket att jag får en normal hudfärg. Blir så mycket lättare då

• Zaria

Pasteller?

Iaf är jag från Indien och ser inte klok ut i pateller men min bleka rödhåriga väninna så blir det verkligen superfint

• funfactory
    iii skrev 2009-09-27 22:21:42 följande:
    Jag har samma färger som dig TS och det är jättesvårt med kläder och smink tycker jag. Har man för neutrala färger så "försvinner" man, och har man för starka färger så ser man ännu blekare ut. Jag använder nu alltid lite brun utan sol året om. Bara så mycket att jag får en normal hudfärg. Blir så mycket lättare då
    Jag gillar inte brun utan sol. Jag har försökt använda det men jag har inte det tålamodet eller tiden till det.
    Jag har inga problem med smink eller så utan det fungerar jättebra och jag får fin ton i ansiktet som passar i hop med resten av kroppen. Det är ju som sagt kläderna som är det största problemet haha.
    Jag gillar inte skarpa färger. Dock har jag börjat använda laxrosa det fungerar faktiskt bra..
  • funfactory
    Bebbe2006 skrev 2009-09-27 22:25:40 följande:
    Brun utan sol!
    Nej tack. Dessutom så ska man väl vara nöjd med hur man ser ut. Inte dölja det genom krämer och grejor. Då hade jag lika gärna fortsatt och sola mig liksom.
    Jag vill ha tips på kläder! Som är snyggt på bleka människor.
  • Bebbe2006
    funfactory skrev 2009-09-27 22:28:07 följande:
    Nej tack. Dessutom så ska man väl vara nöjd med hur man ser ut. Inte dölja det genom krämer och grejor. Då hade jag lika gärna fortsatt och sola mig liksom. Jag vill ha tips på kläder! Som är snyggt på bleka människor.
    Varför startade du denna tråd om du är nöjd med hur du ser ut? Uppenbarligen är du ju inte det. Varför låtsas?
  • Burberry

Kalla färger. Pastellfärger. Vissa gröna nyanser.

• MiniCatti

Alla med blek hy passar inte i samma färger.
    En med djuprött hår med blek hy passar i lite mörkare grön, medans en svarthårig blek person med aning till olivfärgad hy skulle se sjuk ut i samma färg.

Har du varm eller kall hudton? Har du mörkbrunt hår eller ljusare nyans? Ögonfärg?

• iii
    MiniCatti skrev 2009-09-27 22:32:06 följande:
    Alla med blek hy passar inte i samma färger. En med djuprött hår med blek hy passar i lite mörkare grön, medans en svarthårig blek person med aning till olivfärgad hy skulle se sjuk ut i samma färg. Har du varm eller kall hudton? Har du mörkbrunt hår eller ljusare nyans? Ögonfärg?
    Hur vet man om man har varm eller kall hudton? Jag har ingen hudton, jag är genomskinlig-vit
  • funfactory
    Bebbe2006 skrev 2009-09-27 22:31:00 följande:
    Varför startade du denna tråd om du är nöjd med hur du ser ut? Uppenbarligen är du ju inte det. Varför låtsas?
    Jag är jävligt nöjd med hur jag ser ut. Vill bara ha tips på vad för kläder som passar bäst till bleka människor. Jag går inte runt och tänker "fan vad ful jag är för att jag är blek med min svarta tröja"
    Så uppenbarligen har du inte en aning om vad du snackar om för du känner inte mig.
  • funfactory
    MiniCatti skrev 2009-09-27 22:32:06 följande:
    Alla med blek hy passar inte i samma färger. En med djuprött hår med blek hy passar i lite mörkare grön, medans en svarthårig blek person med aning till olivfärgad hy skulle se sjuk ut i samma färg. Har du varm eller kall hudton? Har du mörkbrunt hår eller ljusare nyans? Ögonfärg?
    Jag har chokladbrunt hår, gula ögon och små fräknar. Mitt hår är ganska "varmt" eller hur man säger. Min pappa är rödhårig. Min mamma är brunett/svar så jag har väl fått någon blandning =)
  • Bebbe2006
    iii skrev 2009-09-27 22:33:33 följande:
    Hur vet man om man har varm eller kall hudton? Jag har ingen hudton, jag är genomskinlig-vit
    Om du passar bäst i rosa är du kall, om du passar bäst i orange är du varm.

Håll upp ett tyg i varje färg vid ansiktet så kan du se.
  • MiniCatti
    iii skrev 2009-09-27 22:33:33 följande:
    haha ja det var lite tokigt skrivet, men det jag menar är egentligen helheten.
  • MiniCatti

Nu har jag ju inte sett dig, men det låter som att du är åt det varmare hållet.
    Bebbe2006 kom med ett jättebra tips med rosa och orange tyg. Det är precis så man gör vid en färganalys.

Är du den varma typen så kommer en liten färgguide här till dig.
    Basfärger: Gyllenbrun, kamel, mörkbrun, mellanbrun, khaki, mossgrön, militärgrön, brons, gråbrun (mullvad).
    Accentfärger: Senap, rost, aprikos, orange, ljust mossgrön, varma gula toner, jadegrön.

Det bästa är att testa när du provar nya färger. Jämför lite mellan olika alternativ.

• funfactory
    MiniCatti skrev 2009-09-27 23:04:56 följande:
    Nu har jag ju inte sett dig, men det låter som att du är åt det varmare hållet. Bebbe2006 kom med ett jättebra tips med rosa och orange tyg. Det är precis så man gör vid en färganalys. Är du den varma typen så kommer en liten färgguide här till dig. Basfärger: Gyllenbrun, kamel, mörkbrun, mellanbrun, khaki, mossgrön, militärgrön, brons, gråbrun (mullvad). Accentfärger: Senap, rost, aprikos, orange, ljust mossgrön, varma gula toner, jadegrön. Det bästa är att testa när du provar nya färger. Jämför lite mellan olika alternativ.
    Tack så mycket ;)
    Jo jag är nog åt det varma hållet. Det är också oftast de färger jag använder. Jag ska bara försöka undvika svart. Bättre att ta på sig något mörkbrun i stället då =)
Svar på tråden Vad är snyggt på bleka människor?