• lilla80

Mår illa men spy inte?

Jag tycker det är så konstigt att jag mår jätte illa och vill kräkas men det kommer aldrig någon för det är tomt spy.
    Är det någon fel?

Jobbigt för jag vill verkligt kräkas så jag kanske mår bättre
    Har ni upplevt det?

• Svar på tråden Mår illa men spy inte?
  • CarolinW

japp, spyr sällan men illamående kan jag ha, samma sak när jag va gravid med min son.

• Phlippan87

jag har inte spytt en enda gång under min graviditet men stundtals mått så illa att jag önskat att jag skulle få spy istället (säger en hel del eftersom jag får panik så fort jag spyr)
    men bebis sparkar på och verkar må fint i min mage fortfarande, v.29 på onsdag så att det skulle vara något farligt kan jag verkligen inte tänka mig

Vår lill* älskling, BF 22/12 2009 | phlippans.blogg.se
  • emme 86

Mår du jätteilla o känner att du hellre vill kräkas så dra i dig 2glas vatten så bör det funka sen. Eller är något, många gånger får det illamåendet att försvinna...

• Hoppy

Har haft precis likadant som du. Mår fruktansvärt illa och det känns som om jag ska kräkas vilken sekund som helst, men jag kräks aldrig.

Det enda som hjälpte för mig var att aldrig någonsin bli hungrig, så jag gick och små-åt vindruvor, kiwis, riskex osv mest hela dagarna. Och drack mjölk, ett glas kall mjölk tog bort det värsta illamåendet.

• Juni 06

Fy jag mår också illa.Vissa dagar kräks jag idag har jag bara kräkts 1 gång än så länge. Men jag kan inte dricka nåt för alt smakar så äckligt. Får sån äcklig smak i munnen.

• Gurkan

Mår illa konstant, dygnet runt men har inte kräkts en enda gång (gått in i vecka 10). Jag äter postafen, två tabletter om dagen för att överhuvudtaget orka göra någonting. Trots tabletterna kan jag må illa titta som tätt under dagen men det är i alla fall inte hela tiden.

• RosaNapp

Jag är glad så länge jag inte kräks, men visst ibland känns det som att det hade underlättat lite om jag hade fått det gjort.

Jag har haft lätt illamående (jag kallar det lätt iom att jag aldrig kräkts och jag har kunnat äta) varje graviditet, men aldrig kräkts.

Det som fungerar den här gången är att äta lite salt lakrits när jag känner illamåendet komma. Så jag har ett förråd av det.

Hjälper ju dock inte att jag har sura uppstötningar hela tiden också så jag har konstant en äcklig smak i munnen som bara ger med sig när jag äter något eller tuggar tuggummi.

• lilla80

Skönt att jag är inte ensam :)..
    Mamma tipsade att jag ska försöka dricka vatten och jag mår bättre nu, skönt.
    Tack för er några tips..
    Kram

• Meadow

Hej!

Har mått illa men aldrig kräkts, dock blev jag mycket mycket bättre när jag började med järntabletter, kan räcka att ta varannan dag. Var som dag o natt för mig!

• lilla80
    Meadow skrev 2009-09-28 07:04:43 följande:
    Hej! Har mått illa men aldrig kräkts, dock blev jag mycket mycket bättre när jag började med järntabletter, kan räcka att ta varannan dag. Var som dag o natt för mig!
    Jag kan behöva järntabletter egentligen för jag är väldigt trött..
    men ska träffa min barnmorska den 8 okt så ska jag fråga henne.
    Jag har också lite låg blodtryck.
  • vargaa

Har varit konstant illamående i flera veckor och mådde väldigt dåligt första månaden, men kräktes inte. Min kollega kräktes en hel del i början och hon sa att man mår inte bättre efteråt. Illamåendet beror ju på hormoner, inte att ngt behöver komma upp. Men det kanske är olika.

• kajsa27

Jag har varit konstant illamående under två graviditeter, aldrig spytt. Inget konstigt alls!

• GEJ

jag mår illa just nu och kan inte kräkas, har mått illa hela dagen ont i magen huvet halsen och mår illa, men min kropp låter mig inte spy

• narie24

Så hade jag det mest hela tiden v 6-13 ca. Värst em och kväll. Var nära att stoppa fingrarna i halsen massor av gånger. Men tvingade i mig ngt litet att äta på istället.

Svar på tråden Mår illa men spy inte?