NÄR kommer man över det sår som aldrig slutar blöda? Det har frågats förr, men HUR kommer man vidare?
Hej på er som kanske förstår vad jag menar.....suck.
Efter 4 MF, en hel del diskussioner, tårar, kuratortider, och med ovannämt blödande sår så sätter vi slut på bebisjakten. Med bestämdhet...jag väntar nu på sterilisering som ska hjälpa mig vidare med kampen att acceptera ett liv och vardag utan att någonsin få heta Mamma.
Jag har kommit hit för att läsa men inte orkat skriva förrän nu. Vill INTE vara en bitterkärring som är avundsjuk samtidigt som jag mår illa av en värld som är fyllda av gravida kvinnor och barnfamiljer överallt. Avslutat med kuratorn i våras då hon hjälpte mig komma tillbaka från misär till att bli fungerande människa igen. Men ändå.....arbetskamraten som blev gravid samtidigt mig sista ggn--nu födde hon lilla underbara barnet för 2 månader sedan. Men jag kan inte, våga inte komma hem till henne för att träffa bebisen. Vet inte om jag klarar av det....suck. Men inte kan man fortsätta så här? Och så arbetar jag med att ta hand om andras funktionshindrade barn...det tär också mer än det borde.
Hur gör ni? Har ni någon magisk tips? Tack snälla för att ni finns här. Det finns så många som säger att de förstår, men de är föräldrar. Då KAN man inte förstå. Inte ens min älskade make....