myrstacken skrev 2009-09-23 11:56:12 följande:
Jag fick tips av en Barnmorska att försöka plugga för att inte behöva lämna sitt lilla barn på dagis i tidiga år. Men är det verligen så smart? Då drar man ju på sig en massa mer CSN-lån och jobbet man pluggar till kanske inte ger så hög lön. Vad tycker ni?
Nej, jag vet inte om jag tycker att det var ett så bra råd faktiskt... Definitivt inte att bara plugga för att barnen ska vara hemma längre, det kommer ju att bli jättejobbigt, hur motiverad är man då till att klara av studierna?
Jag studerar på universitetet och har en 2-åring. Men han går på dagis på dagarna, annars skulle det ju aldrig gå. OM man ska vara hemma med sina barn och ändå plugga då måste man ju plugga deltid på distans iaf, och jag tror det kan vara tufft ändå. Man kan ju inte plugga när barnen är med och vakna, och om man pluggar på kvällarna så blir det ju ingen egentid.
Om du verkligen vill plugga så kan jag rekommendera dig att göra det! Men gör det inte för att barnen ska få vara hemma ist för att gå på dagis. Om du pluggar heltid, så ah barnen inom barnomsorgen några timmar iaf. Barn mår inte bra att ha stressade föräldrar, då är det nog bättre med dagis!