Kräks då och då men kräket luktar inte. Inte magsjuka. Vad är fel med min son??
Min son har i tre månader kräkts till och från. Ibland var och varannan dag och ibland med någon veckas uppehåll. Han får ont i magen plötsligt och så kräks han en gång och sen är det över och han kan direkt äta igen. I början kräktes han direkt då han åt men på sistonde kommer det oftast några timmar efter maten. I början kräktes han ofta då han ätit bröd.
Det som jag tycker är så märkligt är att kräket inte luktar kräk även om han kräker upp något som han ätit för två timmar sedan. Kräket är tjockt i konsistensen och luktar liksom bara mat. Det är även märkligt att det pågått så länge och att han kan äta direkt efter.
Har pratat med två läkare men de vet inte vad det är.
Jag är så orolig. Vet ju att det inte kan vara något akut farligt men det känns ju inte rätt att hålla på att kräkas så.
Hoppas nu att någon känner igen detta och kan hjälpa oss att klura ut vad det kan vara.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-21 19:30
Min son är 3 år och jag kommer att ringa sjukhuset imorgon.
Han kräks "bara" som mest en gång om dagen så han får behålla tillräckligt med mat.
Är säker på att det är ett fysiologiskt och inte psykologiskt problem eftersom han även har kräkts vid tillfällen då han har haft det riktigt riktigt bra (picknick på stranden till exempel).