• lycklig pappa 1981

xbox 360 eller playstation 3 ?

om ni åkte tillbaka i tiden och var tvungna att välja mellan

playstation 3 eller xbox 360 skulle utvecklas vilken skulle ni

utveckla ?

• Svar på tråden xbox 360 eller playstation 3 ?
  • ThomasKBA

lycklig pappa 1981 skrev 2009-09-18 20:53:38 följande:

om ni åkte tillbaka i tiden och var tvungna att välja mellan playstation 3 eller xbox 360 skulle utvecklas vilken skulle ni utveckla ?
    Jag föredrar Xbox 360, och det roliga är att jag haft massa Ps 1 maskiner, chippa och byggde om dom för i tiden, blev nog ett par hundra stycken Sen oxo Playstation 2 vilket passerat ett antal, så gillar sony starkt, men tycker att plattformen på 360 är bättre samt, att det går inte chippa/flasha Ps3, Så valet blev en 360 förra december, och nu kom ju precis nya NFS

/Thomas
  • horizone

lycklig pappa 1981 skrev 2009-09-18 20:53:38 följande:

om ni åkte tillbaka i tiden och var tvungna att välja mellan playstation 3 eller xbox 360 skulle utvecklas vilken skulle ni utveckla ?
    Playstation 3 låter dig spela gratis online. Playstation 3 har inbyggt WLAN. Trådlösa kontroller med inbyggda uppladdningsbara batterier. Playstation 3 är också en BLU-RAY spelare vilket får de flesta nyinköpta platt-tv's att glänsa. Playstation 3 låter mindre, går sönder mindre och har mer exklusiva spel som Uncharted 2 och Littlebigplanet etc. Mitt val skulle vara en Playstation 3. Den har längre livslängd än Xbox 360 och är snart nästan lika billig.

Litegrann överlag kanske det är:

Xbox 360: Skjutglada typer
    Playstation 3: Entuisiaster som gillar bra ljud och bild.
    Wii: Familjegull.
  • ThomasKBA
    horizone skrev 2009-09-23 14:26:14 följande:
    lycklig pappa 1981 skrev 2009-09-18 20:53:38 följande:Playstation 3 låter dig spela gratis online. Playstation 3 har inbyggt WLAN. Trådlösa kontroller med inbyggda uppladdningsbara batterier. Playstation 3 är också en BLU-RAY spelare vilket får de flesta nyinköpta platt-tv's att glänsa. Playstation 3 låter mindre, går sönder mindre och har mer exklusiva spel som Uncharted 2 och Littlebigplanet etc. Mitt val skulle vara en Playstation 3. Den har längre livslängd än Xbox 360 och är snart nästan lika billig.Litegrann överlag kanske det är:Xbox 360: Skjutglada typerPlaystation 3: Entuisiaster som gillar bra ljud och bild.Wii: Familjegull.
    Längre livslängd, ?, varför skulle det skilja ?, Skjutglad e inte det lite att sätta folk i fack. Som att säga alla som kör Volvo e Dumma, Trådlösa kontroller har du på 360 med, Wlan inga problem på 360 heller, (adapter), Blu Ray har ju floppat så finns ingen anledning köpa, och skall man ha det köper man en riktig spelare, ingen kombo, där det sitter biligare spelare i. Låter mindre håller jag med om dock.. Bild på xbox360/Ps3 är samma, hänger ju mer på om du köper fullhd spel samt om din tv klarar det, men som sagt ljudmässigt e Ps3 tystare ( fläktljud etc), vilket man ifs inte hör när man spelar ändå...Anser att man skall kunna chippa/flasha sin maskin, Sen har ju sony sugit med sina rel på spel , Grand Turismo finns väl inte än ?, Men jag har råd o köper mina spel, (så slipper vi kommentera den saken), Wii är en skoj konsol håller med, men man tröttnar väldigt fort...

/Thomas
  • Pusher

Dessutom sitter man på en full hd tv så fixar 360'n uppskalningen mycket bättre än vad ps3'an gör då de flesta spelen "bara" är i 720p.
    Ps3'an skalar nämligen i de flesta fallen inte upp spelen medans 360'n gör de i alla spel.
    Kan vara värt att nämna för dom som inte vet.

Xbox live är inte gratis, åtminstonde inte om du vill spela online, och PSN är gratis men att jämföra de båda är som jämföra Canal digital med Ztv.
    Man får helt enkelt de man betalar för.

På 360'n lirar jag alla 360 exklusiva spel plus multiformatspelen.
    Ps3'an endast de exklusiva till den maskinen, uncharted, gow3 osv.

360 vinner den här generationen om man nu bara får välja en.

• horizone

Jag är iallafall grymt nöjd med min Playstation 3 och jag vet att favorisera en spelkonsol väcker starka känslor hos dem som äger konkurrenten men jag tänker inte sjunka så lågt som att ordkriga om det.

• horizone

Okej inte ordkriga men jag måste få rätta några felaktigheter:

Pusher skrev 2009-09-23 17:39:19 följande:
    Dessutom sitter man på en full hd tv så fixar 360'n uppskalningen mycket bättre än vad ps3'an gör då de flesta spelen "bara" är i 720p. Ps3'an skalar nämligen i de flesta fallen inte upp spelen medans 360'n gör de i alla spel.
    Vilken källa har du till detta och varför skala upp i konsolen när den display du använder har uppskalning (ibland bättre, ibland sämre) Skulle du vilja att om du ställde in 640x480 på din PC att den skalade upp det till 1024x768 innan signalen lämnade datorn. Nä, bättre välja på displayen hur den ska ta hand om inkommande signal som gärna får komma som en 720p signal om spelet är byggt så. Ser sjukt bra ut ändå på min 1080p projektor i 96 tums storlek.
    Pusher skrev 2009-09-23 17:39:19 följande:
    På 360'n lirar jag alla 360 exklusiva spel plus multiformatspelen.
    Ps3'an endast de exklusiva till den maskinen, uncharted, gow3 osv.
    Vänta nu, multi betyder flera. Multiplattform inkluderar PS3 och för att förtydliga, jag kan inte spela PC, 360 eller Wii exklusiva spel på min PS3, nej men resten vilket till jul blir ca 300 att välja bland.
    ThomasKBA skrev 2009-09-23 17:16:28 följande:
    Längre livslängd, ?, varför skulle det skilja ?, Skjutglad e inte det lite att sätta folk i fack. Som att säga alla som kör Volvo e Dumma, Trådlösa kontroller har du på 360 med, Wlan inga problem på 360 heller, (adapter), Blu Ray har ju floppat så finns ingen anledning köpa, och skall man ha det köper man en riktig spelare, ingen kombo, där det sitter biligare spelare i.
    Livslängden, jag baserar det på att Microsoft kommer skynda ut sin Xbox 720 eller vad det nu blir långt före PS4. Varför? PS3 blir inte omodern lika fort eftersom de inte stressat den till marknaden för att bli först. Det säljs fortfarande tonvis med PS2!! för att den fortfarande håller måttet, hur många köper en Xbox Classic idag? Ju längre tid en konsol lever desto rikare utbud av spel och tillbehör hinner växa fram.

Med livslängden menar jag också att typ var tredje xbox360 går sönder. Källa: www.neoseeker.com/news/6863-xbox-360-failure-rate-could-possibly-be-as-high-as-33/

Okej men är inte alla som kör volvo dumma då? *jag skojar*

Om du ska argumentera att xbox har wlan via adapter så kan jag hävda att min PS3 har en terabyte hårddisk (via extern hd). Jag sa inbyggd!
    Just ja, ALLA PS3 har inbyggd hårddisk.

Var det inte något med att man själv måste fixa laddare och batterier till sina 360 trådlösa kontrollers? Jag vet inte iofs helt säkert.

Okej, Blu-ray har inte floppat. Det finns säkert artiklar som påstår det eftersom det är ett mediakrig om antalet hemsidesträffar därute precis som att det finns tusentals sidor om hur dåligt PS3 säljer etc...

Hur ska jag bevisa att Blu-ray inte floppat då tro, tja ett sätt kan ju vara antalet filmer som du kan hitta i HD-DVD format nu för tiden som också är den filmspelare för HD som Microsoft tog fram för sin Xbox 360. Du kan ju också kolla hur mycket som släpps på blu-ray hela tiden.
    bluray.highdefdigest.com/releasedates_historical.html

Att Blu-ray uppspelningen i Playstation 3 skulle vara dålig jämfört med en stand-alone player är fel, en mycket stabil blu-ray drive sitter i PS3 eftersom den ska jobba rätt hårt med spel-laddning och sånt. Förvisso bör man skaffa sig en blu-ray remote (tillbehör till PS3) om ens PS3 ska kännas som en bluray-spelare att navigera.

Ni ska få en länk här som handlar om Xbox360 vs. PS3 försäljningssiffror förresten:

www.smgamers.com/

Jag försöker bara rätta det som jag anser vara direkta felaktiga påståenden. Xbox 360 är garanterat en bra produkt (förutom att den lätt går sönder) men för mig personligen är Playstation 3 så mycket mer lockande på alla sätt. HDMI 1080p, wlan, gigabit ethernet, bluetooth, blu-ray, webbrowser med flash, inbyggd media-spelare (typ streama från PC), digitalfoto album, musikbibliotek, spela DivX etc från USB-pinne ,alla fantastiska spel och sociala grejer som Buzz och Singstar och i viss mån Playstation Home.

Om ni vill tjata om vad som är dåligt med Playstation 3 nu då så försöka att hitta en källa till vad ni baserar det på men ännu hellre, beskriv på vilket sätt xbox360 är bra och varför Ni gillar den.
  • Pusher
    horizone skrev 2009-09-24 17:13:29 följande:
    [citat]
    Okej inte ordkriga men jag måste få rätta några felaktigheter:

Vilken källa har du till detta och varför skala upp i konsolen när den display du använder har uppskalning

Vilken källa jag har på de?

Jag ser helt enkelt på min TV vilken signal respektive konsol skickar ut.
    Ps3 skickar i de flesta fallen en 720p signal, utom på vissa som spel som faktiskt stödjer uppskalning t.ex MGS4. Det är ett par till också men dom är lätträknad.

På dom spelen som rullar i 1080p native t.ex Super Stardust så skickas naturligtvis en 1080p signal hela vägen och då blir resultatet på topp.

X360 skalar själv upp spelen så att en 1080p signal skickas på alla spel.
    Detta betyder naturligtvis inte att spelen blir i full hd.
    Utan att signalen anpassas efter tv'ns upplösning.

Jag har en full hd lcd.
    Skickas "endast" en 720p signal till den så är det tv'n som får sköta uppskalningen till 1080.
    Det blir ett bättre resultat om hårdvaran sköter det jobbet, d.v.s X360 eller ps3an.
    [citat]

Vänta nu, multi betyder flera. Multiplattform inkluderar PS3 och för att förtydliga, jag kan inte spela PC, 360 eller Wii exklusiva spel på min PS3, nej men resten vilket till jul blir ca 300 att välja bland.

Med multiformat så räknar jag endast spelen som kommer till både ps3 och 360.
    T.ex NFS Shift, Mirrors edge osv
    Köper och spelar dom hellre på X360, mycket pga att handkontrollen passar mig bättre.
    [citat]

men för mig personligen är Playstation 3 så mycket mer lockande på alla sätt. HDMI 1080p, wlan, gigabit ethernet, bluetooth, blu-ray, webbrowser med flash, inbyggd media-spelare (typ streama från PC), digitalfoto album, musikbibliotek, spela DivX etc från USB-pinne ,alla fantastiska spel och sociala grejer som Buzz och Singstar och i viss mån Playstation Home.

Få se nu.
    X360 klarar också 1080p via HDMI, wlan saknar den ju iofs, ingen blu-ray eller webläsare heller (fast ps3'ans webläsare är inte mycket att hänga i julgranen) men resten av det du nämner fixar ju 360'n också.

Det som var anledningen till att jag köpte en ps3 var faktiskt blu-ray spelaren som är jävligt bra än idag.
    Den som säger nåt annat har nog inte riktigt koll på saker och ting.
    Sedan har den en handfull spel som är riktigt riktigt bra som jag inte ville missa.

Fick jag bara välja en så vart de 360 men nu slipper jag ju de så jag tuffar vidare med båda ett tag till
  • Pusher

fan citeringen vart skit då ..

• Gung Ho

Tycker 360:n låter som en hårtork (i jämförelse iaf). Då jag har min maskin som mediacenter så är det inte så lycket...så det är PS som gäller..

• Herr Hagelin

jag gillar 360... om man bortser från att dom har snålat med kylare o fläktar vilket orsakar den berömda röda ringen. the red ring of deth. man tycker att betalar man som man faktist gör så ska dom ju se till att dom funkar. jag tror sony har bättre kvalite men jag kommer nog hålla mig till xbox.

Svar på tråden xbox 360 eller playstation 3 ?