Okej inte ordkriga
men jag måste få rätta några felaktigheter:
Pusher skrev 2009-09-23 17:39:19 följande:
Dessutom sitter man på en full hd tv så fixar 360'n uppskalningen mycket bättre än vad ps3'an gör då de flesta spelen "bara" är i 720p. Ps3'an skalar nämligen i de flesta fallen inte upp spelen medans 360'n gör de i alla spel.
Vilken källa har du till detta och varför skala upp i konsolen när den display du använder har uppskalning (ibland bättre, ibland sämre) Skulle du vilja att om du ställde in 640x480 på din PC att den skalade upp det till 1024x768 innan signalen lämnade datorn. Nä, bättre välja på displayen hur den ska ta hand om inkommande signal som gärna får komma som en 720p signal om spelet är byggt så. Ser sjukt bra ut ändå på min 1080p projektor i 96 tums storlek.
Pusher skrev 2009-09-23 17:39:19 följande:
På 360'n lirar jag alla 360 exklusiva spel plus multiformatspelen.
Ps3'an endast de exklusiva till den maskinen, uncharted, gow3 osv.
Vänta nu, multi betyder flera. Multiplattform inkluderar PS3 och för att förtydliga, jag kan inte spela PC, 360 eller Wii exklusiva spel på min PS3, nej men resten vilket till jul blir ca 300 att välja bland.
ThomasKBA skrev 2009-09-23 17:16:28 följande:
Längre livslängd, ?, varför skulle det skilja ?, Skjutglad e inte det lite att sätta folk i fack. Som att säga alla som kör Volvo e Dumma, Trådlösa kontroller har du på 360 med, Wlan inga problem på 360 heller, (adapter), Blu Ray har ju floppat så finns ingen anledning köpa, och skall man ha det köper man en riktig spelare, ingen kombo, där det sitter biligare spelare i.
Livslängden, jag baserar det på att Microsoft kommer skynda ut sin Xbox 720 eller vad det nu blir långt före PS4. Varför? PS3 blir inte omodern lika fort eftersom de inte stressat den till marknaden för att bli först. Det säljs fortfarande tonvis med PS2!! för att den fortfarande håller måttet, hur många köper en Xbox Classic idag? Ju längre tid en konsol lever desto rikare utbud av spel och tillbehör hinner växa fram.
Med livslängden menar jag också att typ var tredje xbox360 går sönder. Källa:
www.neoseeker.com/news/6863-xbox-360-failure-rate-could-possibly-be-as-high-as-33/
Okej men är inte alla som kör volvo dumma då? *jag skojar*
Om du ska argumentera att xbox har wlan via adapter så kan jag hävda att min PS3 har en terabyte hårddisk (via extern hd). Jag sa inbyggd!
Just ja, ALLA PS3 har inbyggd hårddisk.
Var det inte något med att man själv måste fixa laddare och batterier till sina 360 trådlösa kontrollers? Jag vet inte iofs helt säkert.
Okej, Blu-ray har inte floppat. Det finns säkert artiklar som påstår det eftersom det är ett mediakrig om antalet hemsidesträffar därute precis som att det finns tusentals sidor om hur dåligt PS3 säljer etc...
Hur ska jag bevisa att Blu-ray inte floppat då tro, tja ett sätt kan ju vara antalet filmer som du kan hitta i HD-DVD format nu för tiden som också är den filmspelare för HD som Microsoft tog fram för sin Xbox 360. Du kan ju också kolla hur mycket som släpps på blu-ray hela tiden.
bluray.highdefdigest.com/releasedates_historical.html
Att Blu-ray uppspelningen i Playstation 3 skulle vara dålig jämfört med en stand-alone player är fel, en mycket stabil blu-ray drive sitter i PS3 eftersom den ska jobba rätt hårt med spel-laddning och sånt. Förvisso bör man skaffa sig en blu-ray remote (tillbehör till PS3) om ens PS3 ska kännas som en bluray-spelare att navigera.
Ni ska få en länk här som handlar om Xbox360 vs. PS3 försäljningssiffror förresten:
www.smgamers.com/
Jag försöker bara rätta det som jag anser vara direkta felaktiga påståenden. Xbox 360 är garanterat en bra produkt (förutom att den lätt går sönder) men för mig personligen är Playstation 3 så mycket mer lockande på alla sätt. HDMI 1080p, wlan, gigabit ethernet, bluetooth, blu-ray, webbrowser med flash, inbyggd media-spelare (typ streama från PC), digitalfoto album, musikbibliotek, spela DivX etc från USB-pinne ,alla fantastiska spel och sociala grejer som Buzz och Singstar och i viss mån Playstation Home.
Om ni vill tjata om vad som är dåligt med Playstation 3 nu då så försöka att hitta en källa till vad ni baserar det på men ännu hellre, beskriv på vilket sätt xbox360 är bra och varför Ni gillar den.