Johanna03 skrev 2009-10-19 14:53:36 följande:
Hej!Jag och min sambo håller också på att försöka få barn. Har hållt på sedan juli förra året då jag tog ut min hormon spiral. Men ännu har inget hänt har nu börjat en barnlöshetsutredning usch va det låter hemskt "barnlöshet".. Har inte fått svar på hans sperma prov ännu men fick idag reda på att jag har för högt prolaktin värde.. Hade ju ingen aning vad det innebar och bm jag pratade med i telefon ville inget säga mer utan ville överlåta det till läkaren men dit kommer vi inte fören min sambo fått sina provsvar..Så orolig som tusan började jag söka på nätet vilket inte var någon vidare positiv läsning.. Hur kan man lämna ut ett sådant besked på telefon och sedan inte säga ngt mer???Får man verkligen göra så?Läser att många inte har varken mens el ägglossning men min mens kommer som en klocka varje månad å ägglossnings testerna ger utslag varje gång, Är inte det konstigt isåfall??Förvirrad och orolig..
Hejsan!
Det låter ju lite konstigt att hon berättar det på telefon och sedan inte förklarar vidare...
Att du har regelbunden mens varje månad och utslag på ÄL testen är tydligen inget konstigt...
Jag har fått bekräftat att jag har PCO så jag har ingen egen ÄL, men får ändå mens varje månad osv. Har ju även för högt prolaktinvärde...Har även Äl smärtor varje månad, men ändå ingen ÄL.
Så kroppen kan verkligen spela en ett spratt ibland!!
Jag tycker ändå att det är bra att dom har hittat en möjlig orsak, coh att ni påbörjat en utredning för då är ni ju ett steg närmare bebis!!
Lycka till